HTML

Facebook

Alföldi Újra

Közönségkampány azért, hogy újra Alföldi Róbert legyen a Nemzeti Színház főigazgatója

Friss topikok

Kontakt

kontakt: alfoldiujra(kukac)gmail(PONT)com

2012.11.25. 17:24 alfoldiujra

Schmitti trükkel távolítanák el Alföldit

Két és fél évnyi kínos magyarázkodás és számtalan meghiúsuló leváltási kísérlet után a kormány megtalálta a - szerintük - legtisztább módját Alföldi leváltásának: egy nyilvános és törvényesnek tűnő pályázat, ahol a bírálókat (legalábbis kilencből négyet biztosan) épp a legnagyobb rivális, Vidnyánszky Attila nevezi ki.

Az elismerés szavai: Közösségi képzőművészeti alkotás a Nemzeti Színház nézőitől a Nemzeti Színháznak- MOST VASÁRNAP DÉLUTÁN 5 ÓRA, A NEMZETINÉL több info itt

(Hosszú cikk. Amennyiben nincs időd most elolvasni az egészet, görgess a végére a rövid összefoglalóért!)

2012. november 14-én lezárult a pályázat a Nemzeti Színház főigazgatói posztjára és felállt a pályázatokat bírálni hivatott szakmai bizottság. A pályázók között van a színház jelenlegi igazgatója, Alföldi Róbert, valamint a Debreceni Csokonai Színház igazgatója, a jelenleg szinte minden fontos színházi pozíciót egyszerre betöltő Vidnyánszky Attila. Alföldire szerteágazó tevékenysége miatt szokás a polihisztor kifejezést használni, Vidnyánszkyra viszont inkább az álláshalmozó illik. A színháza vezetésén túl ugyanis ő az elnöke a jobboldali színházakat tömörítő Magyar Teátrumi Társaságnak, amely egyébként nemrég tulajdonrészt szerzett a legnagyobb magyar színházi fesztiválban, a POSZT-ban.Továbbá ő a Kaposvári Egyetem Színházi Intézetének vezetője, valamint osztályfőnöke is, ezen felül pedig az Emberi Erőforrások Minisztériuma által kijelölt Színházművészeti Bizottság elnökeként minden fontos színházi döntésben övé az utolsó szó.

vidnyanszky.jpgVidnyánszky Attila ©haon.hu

Baljós árnyak

A Vidnyánszky vezette Magyar Teátrumi Társaság kiadványa ebben a hónapban Ki lesz a fa alatt a Nemzetiben? főcímmel jelent meg. Ez már csak azért is furcsa, mert az elbírálásra illetve a kinevezésre szánt 2x30 nap határideje nem karácsonykor, hanem január 14-én jár le. Feltűnő egybeesés, hogy pár nappal ezelőtt a kulturális területért felelős államtitkár, L. Simon László is a pályázatok mielőbbi elbírálását szorgalmazta, és a pletykák szerint már jövő héten, tehát alig két héttel a pályázat lezárulta után nyertest hirdetne a Minisztérium. A legfurcsább mégis az, hogy maguk sem titkolják, valami nincs rendben a pályáztatás körül. Pár nappal ezelőtt ugyanis az MTI által kiadott közleményben is megjelent, hogy Vidnyánszky Attilának közvetlen befolyása van a pályázat bírálóinak kinevezésére, így fennáll az összeférhetetlenség gyanúja.

Alföldi Róbert ugyanakkor bízik a tisztességes eljárásban, és a pályázók közül egyedüliként nyilvánosságra hozott pályázatának befejezéseként így ír:

Hiszek abban, hogy Magyarországon a teljesítmény számít,

hiszek abban, hogy az elvégzett munka elnyeri méltó jutalmát,

hiszek abban, hogy a nehézségeken valódi nemzeti összefogással úrrá leszünk,

hiszek abban, hogy minden itt élő állampolgár magyarsága ugyanannyit ér, és

hiszek abban, hogy munkámmal hozzájárultam és a jövőben is hozzájárulhatok hazám boldogulásához

Schmitti trükk

schmittpal.jpg

Húsz évvel ezelőtt egy Schmitt Pál nevű MOB elnök kíváló minősítéssel védte meg az azóta plágiumnak bizonyult, formai hibáktól hemzsegő kisdoktoriját a Testnevelési Főiskolán. A kínosabbnál kínosabb részletek és magyarázkodások tengerében talán sokak figyelmét elkerülte, hogy Schmitt védésével egy időben két opponense, valamint a védési bizottság két tagja, köztük az akkori rektor is tagja volt a MOB-nak, lényegében tehát Schmitt Pár beosztottjai voltak. Ha erre ma azt mondjuk, hogy utólag nézve nem volt szerencsés, akkor a Nemzeti Színház pályázatait bírálók névsora már jelenleg sem az. A bírálók majdnem felét, kilencből négy embert ugyanis az a Színházművészeti Bizottság delegálja, amelynek elnöki tisztjét az egyik pályázó, Vidnyánszky Attila tölti be. További egy fő, a Minisztérium szakreferense esetében szintén komoly kérdések merülnek fel a pártatlanságot illetően, két személy kilétéről pedig egyszerűen nincsenek információink, mert nevük nem is nyilvános. 

A kör bezárult

Két és fél évnyi kínos, szélsőjobb felé történő magyarázkodás és számtalan, különböző okból meghiúsuló leváltási kísérlet után a kormány tehát megtalálta a - szerintük - legtisztább módját Alföldi leváltásának: egy nyilvános és törvényesnek tűnő pályázat, ahol a bírálókat (legalábbis kilencből négyet biztosan) épp a legnagyobb rivális, Vidnyánszky Attila nevezi ki. És ha már a bírálóknál tartunk, érdemes megnézni, hogy pontosan kik és milyen alapon váltak érdemessé egy ilyen komoly döntés meghozatalára.

A Színházművészeti Bizottság

A Vidnyánszky Attila által vezetett Színházművészeti Bizottság vele együtt öt tagból áll. Ketten közülük, Vasvári Csaba és Fekete Péter a Magyar Teátrumi Társaságban szintén beosztottjai Vidnyánszkynak.

Vasvári Csaba, a Magyar Teátrumi Társaság egyik alelnöke a jobboldali médiabirodalommal rendelkező nagyvállalkozó, Széles Gábor vejeként ült be a székesfehérvári Vörösmarty Színház igazgatója székébe. Ez ugyanakkor nem akadályozta meg abban, hogy pár évvel későbbi, nyilvánvaló alkalmatlansága okán történő kirúgásakor a fortélyos félelem és a kézi vezérlés kifejezések gyakori emlegetésével haknizza végig a sajtót. Igazgatása alatt az országosan növekvő trendekkel szemben a nézőszám drasztikusan csökkent, ami egyenes következménye volt a marketing és a szervezési terület dilettáns módon történő összevonásának.. A fagyossá váló légkör miatt elment továbbá 46 munkatárs is, köztük jó pár nagynevű színész (Szabó Győző), a 12 tagú tánckar, valamint leépítések voltak a technikai személyzetnél is. Az önkormányzat egyszer még kisegítette egy 155 millió forintos rendkívüli támogatással, kétszer ugyanakkor már nem tették meg ezt a szívességet. Itt jegyeznénk meg, hogy a törvény szövege szerint "a bizottság tagjait az adott területen tevékenykedő elismert művészek és művészeti szakemberek közül kéri fel a miniszter".

Fekete Péter jelenleg főszerkesztője a Magyar Teátrumnak , a Magyar Teátrumi Társaság kiadványának, valamint az általa igazgatott Békéscsabai Jókai Színház színház is tagja az MTT-nek. Fekete Péter történetéből akár filmet is lehetne forgatni, ha létezne még magyar filmgyártás, mi itt csak a Magyar Narancs cikkéből emelnénk ki pár részletet, mert ez is épp elég érdekes. A Békéscsabai Jókai Színház igazgatója a cardiffi főiskolán szerzett színházrendezői diplomát, ám amikor ennek bemutatására kérték a közgyűlés kulturális bizottsága előtt, ezt változatos indokokkal elutasította (Budapesten van, költözünk), ennek hiányában pedig csak egy szombathelyi főiskolai diplomát és egy müncheni bűvészdiplomát tudott felmutatni. Ennek ellenére mégis kinevezték megbízott igazgatónak. Ez az állapot aztán kerek öt éven keresztül tartott, ami alatt Fekete megszerezte azt a vezetői tapasztalatot, ami egy valódi pályázaton feltétele az intézményvezetői kinevezésnek és amivel addig ő nem rendelkezett, valamint (a cardiffi diploma honosíttatása és bemutatása helyett) Veszprémben elvégzett egy színháztudományi mesterszakot, így már képzettséget is be tudott mutatni (bár az, hogy milyen bölcsész alapszak teljesítése alapján vehették fel ide máig rejtély). Így lett végül 2012-ben kinevezve megbízott helyett valódi igazgatónak a békéscsabai színházba.

A Színházművészeti Bizottság által delegált bírálók

Nagy Viktor a Magyar Teátrumi Társaság másik alelnöke. Nagy állítólag Kövér László embere volt a győri teátrumban, azonban annyira két lépéssel a nézők előtt szeretett volna járni, hogy végül is magukról a nézőkről feledkezett meg. Megszüntetett két, nézők által kedvelt bérletet, melynek hatására a bérletesek száma radikálisan megfogyatkozott és ígéreteivel szemben végül nagynevű művészeket sem tudott vendégként a színházba csábítani. Ez és a nézők tömeges elpártolásra együtt már elegendő indokot szolgáltatott a fideszes városvezetésnek arra, hogy a műsorpolitikában fennálló nézetkülönbségekre hivatkozva eltávolítsák a teátrum éléről.

okovacsszilveszter.jpg

Ókovács Szilveszterről (a képen) az Operában eddig eltöltött időszaka alatt kiderült, hogy azontúl, hogy szereti fegyelmivel eltávolítani mindazokat, akik bármilyen kritikát meg mernek fogalmazni vezetői tevékenységével kapcsoltban, a kormányzat bármit eltűr tőle, legfeljebb átrakja egy másik pozícióba az Operán belül. Fegyelmi eljárást indított például Volf Katalin ellen, aki nyíltan kifejezte ellenérzéseit az új balett-igazgatóval szemben. Kirúgta a Népszabadságba publicisztikát író, a Dohnányi-ügyről nyíltan beszélő karmestert, Győriványi-Ráth Györgyöt is. A történtek betetőzéseként pedig meztelen futballhuligánhoz hasonlította Tokody Ilonát, miután a művésznő nyilvánosan emelt szót az Operaház művészeinek tiszteletéért és emberi méltóságáért. Tokody kirúgása után, még a felmentés ideje alatt ellene is fegyelmit indított, amitől aztán a nagy médiavisszhang miatt visszakozni kényszerült.

Szigethy Gábor színháztörténészt a Vidnyánszky vezette Magyar Teátrumi Társaság jelölte a 2013-as POSZT egyik válogatójának, amiről tudni kell, hogy hatalmas megtiszteltetésnek számít a szakmában, így joggal mondhatjuk, hogy Szigethy nem egyszerűen Vidnyánszky delegáltjaként, hanem egyenesen lekötelezettjeként került be a Nemzeti Színház pályázatait értékelő bizottságba.

A bizottság tagja még Kerényi Imre rendező, aki Szigethyhez hasonlóan a Vidnyánszky által elnökölt Magyar Teátrumi Társaság delegáltja volt a zsűriben az előző POSZT-on. Mostanában inkább a politikai sajtóból értesülhetünk tevékenységéről: legutóbb 300 milliót küldött 14 cím kiadására és terjesztésére a „ballib kánon” ellenében létrehozott projekt keretében, miközben csak 200 millió forintos támogatást jut az NKA könyvkiadás szakkollégiumának. Hozzá kötődik még az Alaptörvény asztala és az Alaptörvény díszkiadása is

Az EMMI jelöltjei

A Minisztérium három embert jelölt a bizottságba, ebből kettő ismeretlen, csak a Miniszter által kijelölt miniszteri tanácsadó, Révész Mária neve nyilvános.

Révész Mária, Pécs volt Fideszes elnöke szintén a POSZT-on át kapcsolódik Vidnyánszkyhoz. Révészt a színházi találkozót szervező nonprofit kft. élére az amúgy fideszes többségű pécsi közgyűlés teljesen véletlenül épp azután nevezte ki, hogy a Vidnyánszky által vezetett Magyar Teátrum Társaság tulajdonrészt szerzett a kft-ben. 9/5.

Ki maradt ki?

A Színházi Dolgozók Szakszervezetét Konrád Antal színművész képviseli. 2010-es újraválasztásakor a szakszervezetben erős jobbratolódás volt érzékelhető, a szakszervezet két akkor megválasztott alelnöke Blaskó Balázs és Nemcsák Károly lett.

A munkavállalókat a kétszeres Kossuth-díjas és kétszeres Jászai Mari-díjas Törőcsik Mari, a Nemzet Színésze képviseli.

torocsikmari.jpg

Összegzés

A Nemzeti Színház pályázatait bíráló testület majdnem felét (9-ből 4 főt) az a Színházművészeti Bizottság jelöli ki, melynek elnöke nem más, mint az egyik pályázó, Vidnyánszky Attila. Ezen felül ebből az ötfős Színházművészeti bizottságból két fő (Vasvári és Fekete) a Magyar Teátrumi Társaságban is beosztottjai Vidnyánszkynak.

Az ezáltal a bizottság által kijelölt, a Nemzeti Színház igazgatói pályázatának bírálatára hivatott négy ember közül kettő a kormányhoz feltétlen lojális pártkatona, Ókovács és Kerényi, akik közül Kerényi bizonyos szempontból Vidnyánszky lekötelezettjének is tekinthető, csakúgy mint Szigethy Gábor színháztörténész, miután mindkettőjüket a Vidnyánszky vezette MTT jelölte POSZT-válogatónak illetve zsűritagnak. A bizottság által negyediknek kijelölt Nagy Viktor pedig Vidnyánszky alelnöke az MTT-ben, és Vasvárihoz hasonlóan egy bukott igazgató, akit még a fideszes városvezetés is jobbnak talált leváltani.

A kilenctagú bizottság ötödik embere a miniszter jelöltjeként Révész Mária miniszteri főtanácsadó, akit a POSZT-ot szervező nonprofit kft. élére épp azután neveztek ki, hogy Vidnyánszky MTT-je tulajdonrészt szerzett a kft-ben. A hatodik ember a Színházi Dolgozók Szakszervezetét képviselő Konrád Antal, amely szakszervezetben  erős jobbratolódás történt 2010-ben. A hetedik és nyolcadik ember kilétéről semmit nem tudunk azon kívül, hogy az EMMI két szakreferenséről van szó, így azt sem tudhatjuk, ők milyen üzleti vagy egyéb kapcsolatban állnak Vidnyánszkyval. A bírálóbizottság kilencedik tagja Törőcsik Mari, kétszeres Kossuth-  és Jászai-díjas színművész, a Nemzet Színésze, a Nemzeti Színház Örökös Tagja. A fügefalevél.

Ez az eljárás méltatlan Alföldi Róberthez, méltatlan a Nemzeti Színházhoz és méltatlan Magyarországhoz.

Ezért mi, a Nemzeti Színház nézői kampányt indítunk azért, hogy az elvégzett munka elnyerje méltő jutalmát, és Alföldi Róbert maradjon a Nemzeti Színház igazgatója. Ehhez azonban RÁD is szükség van! Csatlakozz a Facebook oldalunkhoz és iratkozz fel a levelezőlistánkra, hogy könnyebben felvegyük a kapcsolatot!

Csak együtt sikerülhet!

A Nemzeti Színház nézői

233 komment · 1 trackback

Címkék: színész pályázat ókovács szilveszter igazgató rendező alföldi róbert nemzeti színház kerényi imre fekete péter nagy viktor vasvári csaba vidnyánszky attila magyar teátrum társaság


A bejegyzés trackback címe:

https://alfoldiujra.blog.hu/api/trackback/id/tr724923876

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Schmitti trükkel távolítanák el Alföldit 2012.11.26. 16:48:01

Két és fél évnyi kínos magyarázkodás és számtalan meghiúsuló leváltási kísérlet után a kormány megtalálta a – szerintük – legtisztább módját Alföldi leváltásának.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vipera01 2012.11.26. 14:53:59

"hiszek abban, hogy munkámmal hozzájárultam és a jövőben is hozzájárulhatok hazám boldogulásához"

Aki a "hazája" ellenségének, a románoknak akarja kiadni a színházat, hogy Erdély elcsatolását ünnepelje, aki engedélyezi, hogy a színházában a "hazája" térképére maszturbálást imitáló színdarabot mutat be, illetve"hazája" klasszikus műveit újraértelmezés címszóval meggyalázza, az csak ne várjon semmit a nemzettől.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.11.26. 17:02:04

@Vipera01: egyetértek
alföldi minimum egy üresfejű provokátor.

fogalma nincsen arról, hogy mi az a nemzet, mi az a haza.

a fideszt nem igen érdekli mit csinál alföldi, ugyanúgy komcsik a fideszesek felmenői is, ahogy a mszp-seknek, mindkettő nép- és hazaáruló.
csak azért lesz vidnyánszki mert kell a szimbolikus gesztus a szavazóknak.

Haragosi 2012.11.26. 17:24:47

Alföldit a politika ültette ebbe a pozicióba - most a politika mást ültet oda
Ha akkor jó volt a politikai hátszél, akkor most fogadja el az új helyzetet is.

A mostani esélyesek akkor nem voltak esélyesek, az akkoriak pedig most nem azok. Ha igazi liberális lett volna, akkor anno harcolt volna mindenki esélyegyenlőségéért, nem tette, ma meg már késő.

states1 2012.11.26. 18:05:18

Az ész megáll, ezek komolyan gondolják, hogy a Nemzeti örökös igazgatója mindig az lesz, akit a baloldal jónak lát, Jordán Tamás után Alföldi, aki románoknak adja ki bérbe, hogy trianoni gyalázatot a Nemzetiben ünnepeljék, magyargyűlölő, botrányos darabokat mutatott be /Spiró/, és miután még ezek után is a helyén maradhatott, letölthette a mandátumát, van pofájuk újráztató követelésekkel előállni. Hol élnek ezek?

pneumónia 2012.11.26. 21:40:56

Pedig szegény Robika, szinte koppanásig benyalta magát a heti hetesben hogy diri lehessen!
Ja most lejárt a saxi, most más jön, hát ilyen ez az ilyen 22 éve, mi a meglepő?

Anti Anyag (törölt) 2012.11.26. 21:45:20

Ez most mi? Alföldinek jár a színház igazgatóság?

Inkább örüljön, hogy idáig maradt, egy jobbost a libsik már az első nap picsán rúgtak volna.

tass-tass 2012.11.26. 22:02:44

Egy színházigazgatónak az a feladata, hogy teltházzal üzemeltesse színházát. Alföldinek ez sikerült. Ha megy, akkor vele megy a törzsközönsége is.

Az új igazgatónak első feladata az lesz, hogy nézőket szerezzen.

Ez nehéz lesz.

Látom már a jövőbeni (néhány hónap) kommenteket, hogy a nemzetibe is öntik a pénzt, mint az m1-be, de a kutya se nézi :)

azekezetnelkulitelseolvasom 2012.11.26. 22:07:06

Vidnyánszky egyébként magyar állampolgár?

mizrolist 2012.11.26. 22:15:25

@tass-tass: egyetértek, ez lesz itt a lényeg. Maximum nem sikerül az új igazgatónak a dolog, mint Dörnernek...

amoy-g 2012.11.26. 22:29:54

A történelmi hűség kedvéért az Ókovács Szilveszter bekezdéshez:
A Volf Katalin ellen fabrikált és kierőszakolt fegyelmi a rövidéletű- kb 3 órás- főigazgató, névszerint Horváth Ádám operaénekes és a jelen pillanatban is a házban tevékenykedő Főző Virág jogász nevéhez fűződik. Tudtommal az eljárás megidézni kívánta az 50-es évek jól bevált "Elnézést Virág elvtárs, ez az ítélet.." sémáját.
Ókovács kellemetlen "öröksége" volt ennek a szégyentelenségnek a lezárása.
Ismételten, csakis a történelmi hűség kedvéért!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.26. 22:30:25

A fideszes onnan ismerszik meg, hogy a célja szentesíti az eszközét.

alfoldiujra 2012.11.26. 22:37:30

@komplikato: az hibás, mert a Színházművészeti Bizottság tagjait beleveszi, Ókovácsot meg kihagyja Ez a helyes ami itt van, 4+1.

Reggie 2012.11.26. 22:41:27

"Ez az eljárás méltatlan Alföldi Róberthez, méltatlan a Nemzeti Színházhoz és méltatlan Magyarországhoz."

Az a baj, hogy alfoldi is meltatlan a Nemzetihez es az orszaghoz. Egy meltatlan embert eltavolitani nem lehet meltatlan.

Mdavid89 · http://iranynewyork.hu 2012.11.26. 22:51:44

Csak nekem van hányingerem Ókovács Szilveszter képétől?

Prien-u47 2012.11.26. 22:52:17

Egy-két kommentből azért látszik, hogy a Nemzetihez akkor járt legközelebb, amikor csákányt vásárolt a Praktikerben.

komplikato 2012.11.26. 23:00:30

@Prien-u47: Az egy OBI ... :D

@Reggie: Tegyük fel így van, na de így? meg bármi áron? Na ne.

parandroid 2012.11.26. 23:03:13

@Haragosi: az első bekezdés száz százalékig jogos, ezt nem érdemes vitatni.
más kérdés, hogy én előre sajnálom a személycserét - alföldi színháza véleményem szerint jó volt és izgalmas (persze ez ízlés dolga), most pedig majd lesz egy vásári, tükrös mézeskalácsszív, ahol félő, hogy az ájtatos, buzgó önigazolás hevületében a színlapon néha tévedésből fel lesznek cserélve az írók neve és a karakterekével.

@states1: ha már spirózunk, ajánlom figyelmedbe mondjuk a honderű című talán kevésbé botrányos darabját, amelyben botránytól mentesebben ismerkedhetünk meg azzal, hogy milyen is a valódi, ELVEK mentén megélt/leélt keresztény-konzervatív lét, amit ezek a mai nagyurak és a békemeneteik csak azért nem ugatnak, mert el sem látnak odáig. hacsak az nem botrány, hogy ezt száz ókovácsnál jobban épp egy ilyen ún. kampósorrú képes bemutatni.
vannak benne ilyen mondatok például, hogy: "Egyet se féljen, vigéc úr, maga a magyar jövő."
jordánig pedig el se menjünk, önmagában az felháborító, hogy a szádra veszed a nevét. te vigéc.

alfoldiujra 2012.11.26. 23:07:44

@parandroid: "ost pedig majd lesz egy vásári, tükrös mézeskalácsszív"

Ez nem igaz, Vidnyánszky nem ilyen rendező. Ami azt illeti, Alföldire mondják azt hogy "alternatív" miközben ő csinálja a valódi, sokféle rétegnek szóló népszínházat, miközben Vidnyánszky az igazi alternatív aki szereti a nagyon elvont képeket, ennek megfelelően nehezebb befogadni.

Kelly és a szexi dög 2012.11.26. 23:08:28

Már bocs, eddig senki nem akarta leváltani, sőt, kiálltak mellette a legmagasabb szinten is - miért kell kavarni a nemlétező szart!?

septem 2012.11.26. 23:09:12

felőlem maradhat alföldi a nemzeti élén. de nem kellene elfelejteni, hogy jelenleg most ő ott egy politikai kinevezett. ha jól emlékszem hiller személyesen nyomta be, volt valami kavarás a pályázatok körül.

ez így szánalmas koncepciógyártás.
gondolom fel kell készíteni a hiénákat arra az esetre, ha leváltanák a jelenlegi igazgatót. nyilván a művészvilág egy része körberettegi majd a világot néhányszor, ahogy azt szokták.

ha kell, ne felejtsetek el szólni a kovaliknak! ő nagyon profin tud félőset játszani.

komplikato 2012.11.26. 23:09:49

Mindegy, ha olyan sikeres csere lesz, mint a Dörneres, akkor egyszerűbb ha bevetik a színhát helyét sóval vagy kiadják vörös lámpás háznak, esetleg kínai piacnak ...

alfoldiujra 2012.11.26. 23:14:14

@Kelly és a szexi dög: (kurva jó nick amúgy)
2010-ben el akarták küldeni, de Vidnyánszky nem vállalta, mert csak Eperjessel együtt kapta volna meg a színházat
2011-ben meg volt a szopós sztori, amikor a miniszter konkrétan a parlamentben ígérte meg Pörzsének, hogy elküldi

parandroid 2012.11.26. 23:15:17

@alfoldiujra: nos, legyen úgy - nyilván jó színház van és rossz színház, egy esélyre mindenki jó nálam a nemzetinél:)
(a lényeg, hogy én magunknak szurkolok.)

Walter Hartwell White 2012.11.26. 23:17:44

@Vipera01: Románia miért is ellenség? Ne láss rémeket ott, ahol nincsenek.

dr kíváncsivagyok 2012.11.26. 23:18:03

@tesz-vesz:
"alföldi minimum egy üresfejű provokátor.

fogalma nincsen arról, hogy mi az a nemzet, mi az a haza."

Nagyon könnyedén beszélsz a Haza és a Nemzet fogalmáról ...
Csak nektek van jogotok TUDNI hogy mi a Haza és mi a Nemzet ...úgy-e ?

Walter Hartwell White 2012.11.26. 23:19:36

Aki itt a nemzetről és a hazáról fröcsög, az mit tett érte, azt leszámítva, hogy rendszerint szélsőséges kommenteket posztol különféle blogokban?

dr kíváncsivagyok 2012.11.26. 23:19:53

@Reggie:
"Az a baj, hogy alfoldi is meltatlan a Nemzetihez es az orszaghoz. Egy meltatlan embert eltavolitani nem lehet meltatlan. "

...mert Ti jobberek azt mondjátok...úgy-e ?

Reggie 2012.11.26. 23:25:16

@komplikato: Azert nem lelovik:)

@dr kíváncsivagyok: Latod mar megint ez a kettosmerce. Alfoldit ugyan igy valasztottak meg, akkor erdekes modon nem sipakoltal.
Raadasul nem tudom, hogy miert lennek ettol jobber, minden normalis embernek kifordul tole a bele, fuggetlenul a politikai beallitottsagatol.

Jenyei 2012.11.26. 23:28:04

@Vipera01: Ha jól értem azzal van bajod, hogy Az Ember Tragédiáját bemutatták. Jó figura vagy.

Jenyei 2012.11.26. 23:28:51

@Reggie: Jaja, azt meg te mondod meg, hogy ki a normális. Pl. Szörényi Levente nem az, ugyebár.

rockjano 2012.11.26. 23:29:18

A sok Fidesz-droid itt őrjöng látom...

rockjano 2012.11.26. 23:29:57

@Reggie: Nekem tőlled fordul ki a gyomrom te barom...

champagneM 2012.11.26. 23:33:52

remélem minél hamar repül Alföldi

==T== 2012.11.26. 23:37:59

Alföldi személye eleve méltatlan a Nemzeti Színházhoz.

Prien-u47 2012.11.26. 23:41:00

@komplikato: Ejjmán, a Lurdy melletti tömbre gondoltam... :)

kela-bá 2012.11.26. 23:56:39

@kolbászos@states1: zsömle: @Mdavid89: @komplikato: @Vipera01: @Prien-u47: @Reggie: @alfoldiujra: @amoy-g: @Haragosi: @pneumónia: @tesz-vesz:
Kedves művészetkedvelők !
1962-ben, ifjú fotósként a BNV-n egy jól sikerült fényképet produkáltam az ország akkori első emberéről, akit úgy hívtak, hogy Kádár János. A fényképet átadtam neki a parlament portáján . Kormány-pecsétes borítékban kaptam a dicsérő választ az ország első emberétől ! Eltudják képzelni,hogy milyen boldog voltam ? Nos, amikor sok sok évvel később elkezdődött a várva várt Nemzeti Színház építése, és annak részleteiről videó felvételt készítettem, az alapoktól az átadásig, nagyon boldog voltam... Ezt az amatőr videó felvételt el juttattam az IGAZGATÓKNAK abbéli örömöm kifejezéseként, hogy végre van NEMZETINK, és az én amatőr videóm történelmi dokumentáció az építésről... A telefon számomat is megadtam. Le sem sz...k az igazgatók! Jó egészséget kívánok nekik ! Ha netán, új "diri" lesz neki is elküldöm, hátha Ő másként gondolkodik

taecleau 2012.11.26. 23:56:46

majd megkérdezik az Embert Akit Mindenről Meg Kell Kérdezni és majd ő eldönti ezt.

J.W. Booth 2012.11.27. 00:07:17

"Aki nincs velünk, az ellenünk van"

Aki nem béget a fidesszel, annak annyi.
Ki nem szarja le, hogy ért-e hozzá vagy sem.

Nehéz erre az országra büszkének lenni.

J.W. Booth 2012.11.27. 00:13:44

Egyébként rossz a poszt címe, itt semmiféle trükkről nincs szó.

Az ítélet már megszületett, csak még az aláírók névsora nem teljes. Van azért sok elvtárs, akiknek eljött az "egyszer kérünk magától valamit" ideje.
Ennyi.

Reggie 2012.11.27. 00:32:09

@kela-bá: Ez most mire pelda? Elmult a kommunizmus?

facelvega 2012.11.27. 00:40:36

Mondjuk Alföldi sajátos felfogása valóban nem a Nemzeti Színház-, hanem inkább valami kísérleti színházhoz illik. A sokadik buzi-központú előadás-/ kiállítás legalábbis eléggé kínos.

De azt sem értem, miért egy pártapparátcsikot kell mindenáron benyomni? Tényleg nincs olyan minden politikai szempont felett álló, fedhetetlen SZAKember, akit esetleg az alkalmassága- és az eddigi tevékenysége predesztinálna a feladatra?

lifelike 2012.11.27. 01:05:51

alföldiért nem kár, váltsák le bátran

Vincenzo90 2012.11.27. 03:19:51

Mindig az fog ott ülni, akit az aktuális hatalom akar. A kultúra fegyver. Alföldit is ezért rakták oda, Vidnyánszkyt is ezért fogják, és így megy, míg világ a világ, de legalábbis míg ebben a rendszerben élünk. Az élet más területein is így van ez, meg kell szokni. 8 évig a szocik voltak kiskirályok, őket diktátorozta, népnyúzózta a nagyérdemű, most meg a Fideszéket. Evvan.

Frizuravarjú 2012.11.27. 04:48:53

Ezért mi, a Nemzeti Színház egykori és leendő nézői kampányt indítunk azért, hogy az elvégzett munka elnyerje méltó jutalmát, és Alföldi Róbert vonuljon végre börtönbe a beteg homoszexuális eszmék terjesztése miatt.
Ott végre bátran kiélvezheti majd undorító perverz hajlamait!

jog-ász 2012.11.27. 06:33:32

az első nemtom hány hozzászólót odakötözném dörner féle szarház nézőterére egész évadra hadd szívják magukba azt amit hiányolnak

a nemzetibe nem lehet jegyet kapni, fullon müködik..ha ez igy megy én is dörnert leszek kénytelen nézni csessze meg..:)

nu pagagyí 2012.11.27. 06:39:29

Nem tudom, hogy az álnemzeti fröcsögők közül egyáltalán ki látott már színházat belülről? Primitív hangnemük alapján nem hinném, hogy érdemes lenne ott ücsörögniük, úgysem értenének semmit az előadásból. Ahhoz, hogy e kis fogyatékosság ellenére mégis helyesen orientálódjanak, figyelmükbe ajánlanám Szörényi Levente Alföldit támogató levelét. Ja, ki az a Szörényi?

judy7 2012.11.27. 07:12:33

Sajnos esély nincs Alföldit a Nemzeti élén megtartani. Évek óta próbáltak fogást találni rajta, nem tudtak. Most lehetőség nyílt egy félig-meddig tisztességes pályázattal leváltani, nem fogják elszalasztani..
Majd egyszer, ha ennek ami most van vége lesz... majd egyszer újra lehet tisztességes pályázatot hirdetni... Majd akkor talán ismét a tehetség dönt és nem a politika.. De ez nem most lesz..
Ezzel együtt támogatom a kezdeményezést..
Hiszem, hogy próbálkozni a végsőkig kell!!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.11.27. 07:26:31

lejárt a mandátuma, pályázik más is...
kötelező tán őt tenni oda? segítek..nem. ez az állandó nyomásgyakorlás és hiszti kibaszottul unalmas (attól függetlenül hogy mit gondolok Alföldi tevékenységéről - mit? semmit.)

csak egy néző 2012.11.27. 07:34:21

Azért kiváncsi lennék,hány fröcsögő,mélymagyar,fityeszes barom tufja egyálalán,hogy hol is van a Nemzeti Színház.

nu pagagyí 2012.11.27. 07:35:29

@FILTOL: És a pályázók közül a legobbat illene választani. Politikától függetlenül.

zajos1 2012.11.27. 07:47:51

Nekem mindegy ki lesz a nemzeti vezetője, de az ne Alföldi legyen... Végre normális darabok is legyenek a Nemzet Színházában.

zajos1 2012.11.27. 07:49:06

@nu pagagyí: na-na! Primitív hangnemnél, nézz a tükörbe először...

zfuly 2012.11.27. 07:53:36

"Ez az eljárás méltatlan Alföldi Róberthez, méltatlan a Nemzeti Színházhoz és méltatlan Magyarországhoz."
Vidnyánszkyhoz is méltatlan, mert ha nyer sem mssa le róla senki a tisztességtelenség vádját. Így nem lehet majd dolgozni.
Ha maga erre nem jön rá, akkor persze alkalmatlansága is felmerül.
Sajnos...

Hertelendi 2012.11.27. 08:00:55

@FILTOL: "ez az állandó nyomásgyakorlás és hiszti kibaszottul unalmas (attól függetlenül hogy mit gondolok Alföldi tevékenységéről "

Egyetértek! Hagyják már Alföldit dolgozni! Nincs olyan személy, aki tehetségben, tudásban a közelébe jöhet. Persze találnak majd egy dörner kaliberű embert, de akkor megszűnik a "táblás ház". Azt hiszem a jobboldalon azt se tudják mit jelent a "táblás ház".

braue 2012.11.27. 08:06:11

Miért kéne trükközni, mikor lejár a megbízatása?

kovaszos ubulka (törölt) 2012.11.27. 08:06:56

@tass-tass: jaja,mert a nezo az igazgato miatt megy a szinhazba,ugye???
nem a darab vagy a szineszek miatt...
gondolom egy tarlaton te is csak a kornyeken lehetseges parkolohelyeket figyeled...
idiota...
:)
es az ilyen baller kretenek nyilatkoznak muveszetrol...

fidesz = házmesterek pártja 2012.11.27. 08:07:45

@braue: mert ha jól vagyok informálva, újra akar pályázni. Dehát fideszék alatt csak az nyerhet bármi pályázaton (tán még a lottón is), aki kellőképp fideszes... hogy döglene éhen az összes, a szimpatizánsaikkal együtt!

fidesz = házmesterek pártja 2012.11.27. 08:08:30

@nu pagagyí: ki az a szörényi? Egy gusztustalan alak...

fidesz = házmesterek pártja 2012.11.27. 08:09:21

Ja: félreértéseket elkerülendő, én utálom alföldikét a buzis attitűdjeivel együtt.

Hertelendi 2012.11.27. 08:11:49

Majd lesz Birkamenet Alföldi leváltásáért...és persze éljen orbán...:)))

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.11.27. 08:13:54

@Hertelendi: Hagyják már Alföldit dolgozni!"
hagyták, eddig tartott a megbízása, vagy ezolyan örökkétartó kihalásos pozíció?
amúgy a félreértések elkerülése miatt.
a) nem vagyok otthonos a színházvilágban (sajnos)
b) nem zavar, hogy ha Alföldi meleg..
c) fogalmam sink ki a másik pasas..
csak egyszerűen szánalmas, hogy valakinek lejár a szerződése, és már blog is van arról neki jár forever ez a szék.

fidesz = házmesterek pártja 2012.11.27. 08:25:03

@FILTOL: te agyatlan barom! Nem tudom, feltűnt-e, de nem arról van szó, hogy alföldinek jár a szék vagy sem. Arról van szó, hogy a döntéshozókat az jelöli ki, aki egyetlen ellenjelöltként pályázik a helyére.

kzoltana 2012.11.27. 08:27:21

Vidnyánszky Attila csomagol. Gyűri kofferjébe a világszínházat, a nemzetközi tapasztalattal bíró világjárókat, külföldi meghívásokat, fesztiválok zsűrimeghívásait… számlatömböt…
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3383_vidnyanszky_attila_csomagol

Hertelendi 2012.11.27. 08:27:57

@FILTOL: Szó sincs róla, hogy örökre Alföldié a szék, de csak azért lecserélni, hogy a mi kutyánk kölyke legyen ott...

a) én valamennyire ismerem a színházi világot...
b) engem senkinek a melegsége nem zavar, kivéve, ha engem szeretne...:)
c) fogalmam sincs ki a másik pasas...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2012.11.27. 08:28:28

@A fidesz a betegek kiirtására készül: jó reggelt...
én ezért nem hiszek a pályázatban.
van valaki aki kinevezi....kiválasztja és kinevezi, ha szar, viseli ő is a felelősséget. az összes ilyen pályázat baromság. 99%a kamu, és úgyis tudják ki lesz a nyertes. (ez akkor is így volt amikor Alföldit kinevezték-megbízták, mittudomén,) hazug világ hazug kamuja.

judy7 2012.11.27. 08:29:21

Filtol: olyan szinten van helyzetbe hozva a másik jelölt, hogy isteni csoda lenne ha nem nyerne. Ez szerinted rendben?

Zajos1-et kérdezném mi volt az utolsó darab, amit a Nemzetiben látott?

Rémbódess 2012.11.27. 08:33:42

@judy7: "Most lehetőség nyílt egy félig-meddig tisztességes pályázattal leváltani..."

Na, itt a lényeg. Az itteni értelmesebb többségnek leginkább az a baja - és nem csak ezzel az üggyel, hanem az egész rezsimmel kapcsolatban - hogy ezt is csak "félig-meddig" tisztességesen csinálják. Mert miért nem lehet teljesen tisztességesen csinálni? Ja, tudom! Mert túl nagy a kísértés a politikai hatalommal való mindenkori visszaélésre...

joskafiser 2012.11.27. 08:40:17

@FILTOL: a problema az, hogy 3 (harom) hete megkaptak a miniszteriumbol a fulest a szinhaz dolgozoi, hogy tessek keszulni januar 10tol a munkanelkulisegire, mert a meg meg sem hirdetett palyazatot Vidnyanszky nyeri.... (jahh, es ez itt konkret teny)

tass-tass 2012.11.27. 08:49:07

@kovaszos ubulka: "jaja,mert a nezo az igazgato miatt megy a szinhazba,ugye???
nem a darab vagy a szineszek miatt..."

Persze, persze... Nyilván az igagatónak semmi köze ahhoz, hogy milyen darabokat, milyen színészek játszák. Csak ül a székében és számolatlanul osztogatja bárkinek és bármire a lét.

Amit Alföldiről tudok, az mind a tv-ből újságból ragadt rám. Számomra mint festő, színész, rendező, ismert ember stb. érdektelen.

Hozzászólásommal csak arra akartam rávilágítani, hogy színházigazgatói tevékenysége alatt a nemzeti jól prosperált.

A biztost a bizonytalanért feladni általában nem jelent jót.

Te melyiket nézed? X-faktor vagy Fölszállott a páva? Pedig a maga nemében mindkettő nézhető és jó...

Meghogy közhelyes legyek: csak a közpénzek értelmes felhasználása miatt aggódom. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.27. 09:05:42

annyira undorító, hogy minden párt, pártocska a kultúrát használja fel a saját alantas céljaihoz...

pánpéter 2012.11.27. 09:07:29

Alföldi pályázata lerát ugye? Örökös igazgatói széke van talán, vagy evidenciaként kell kezelni, hogy más nem vezetheti a nemzetit, csak Alföldi?
A HetiHetesben éveken keresztül habzó szájjal, nyáladzva szitda, gyalázta a jelenlegi 2/3-os kormányzó pártokat. Gondolom ez azért elég sok embernek még élénken él az emlékezetében.
És most, hogy letöltötte a mandátumát, kiírtak egy új pályázatot - teljesen törvényes módon - jön a libsi zúgolódás, hogy jujuj, szegény Robika, mostmilesz.
Mi lesz? Semmi nem lesz. A bíráló bizottság dönteni fog, és ennyi.
Alföldi kinevezése annak idején hogy is történt?
Megint csak a rinya, meg a rinya... szánalmas.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.11.27. 09:10:17

Aljas, sunyi, szarházi, választási törvény a fidesz képére írva.

Tegyél meg mindent ellene.

A jellemtelen, sunyi, törpe nem mert név szerint szavazni, érzi, hogy elkaszálják!

Készülj a kormány és a valódi rendszerváltásra!

Látszik, hogy ég a pofátok jobboskák a Nemzeti Színház igazgató választásával is. Jellemtelen nemzeti szarok!

irógép 2012.11.27. 09:19:38

Ember legyen a talpán, aki pl. a művész világban tisztán lát!
Az igazát mindeni alá tudja támasztani!
Alföldi szerződése lejár, és egy jobb oldali kormány inkább egy ilyen fajta rendezőt akar!! Akinek amúgy pont úgy számtalan sikere na , mint Alföldinek!
A ballib kormány alatt meg Alföldi lett az igazgató, véletlenül sem egy jobb oldali érzelmű ember! Akkor azon a ballibek nem voltak kiakadva! Miért is lettek volna? Ahogy ezen sincs csodálkozni való!
Jó lenne, ha mindkét oldal felfogná, hogy a demokrácia nem azt jelenti, hogy az történik kizárólag ami a saját nézeteimet kiszolgálja!

joskafiser 2012.11.27. 09:19:49

@pánpéter: peti, valszleg nem olvastad el azokat a kommenteket amiben leirjak a valos problemat. osszefoglalom:

most perpill szarjuk le h ki kit valt le, problajunk meg arra a tenyre szoritkozni hogy: a ki sem irt / MEG NEM IRT PALYAZATNAK NYERTESE VAN !

un. demokraciaban. ertem ?

Anti Anyag (törölt) 2012.11.27. 09:27:22

Folyamatosan fikázzák ballibsik a fideszt, mekkora náci.

Ballibsik, tudtok mondani a Gyurcsány - Demszky korszakból egy karakteresen jobbos színházigazgatót?

pánpéter 2012.11.27. 09:28:23

@joskafiser:
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma a törvényi előírásoknak megfelelően 2012. október 15-én hirdetett pályázatot a Nemzeti Színház Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Zrt. vezérigazgatói álláshelyének betöltésére.
A megadott határidőig Alföldi Róbert, Hídvégi Miklós, Dr. Szennyai Mária és Vidnyánszky Attila pályázata érkezett be, eredményes pályázati eljárás esetén közülük kerül ki a Nemzeti Színház következő vezérigazgatója. Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a pályázatok értékelésére szakmai bizottságot kér fel, melynek tagjai a Színházművészeti Bizottság négy, a miniszter egy, a munkáltatói jogkör gyakorlójának két, az előadó-művészeti szervezet üzemi tanácsának egy és a reprezentatív szakszervezet egy képviselője. Az új igazgató személyéről – a szakmai bizottság véleményét mérlegelve – a miniszter legkésőbb 2013. január 14-ig dönt. Az új igazgató megbízatása 2013. július elsejével kezdődik, és öt évre, 2018. június 30-ig szól.

Kiírták, beadták, aztán majd javaslolnak, és a végén dönt? Probléma?

joskafiser 2012.11.27. 09:33:06

az h el van dontve. semmi mas :) es errol a dontesrol 3 hete ertesitettek a szinhaz dolgozoit is.

kovaszos ubulka (törölt) 2012.11.27. 09:33:13

@tass-tass:
biztos,hogy van koze annak,hogy egy "igazgato" milyen szineszekkel probal egyutt dolgozni es milyen szindarabot visz szinre,de...
a nemzeti szinhazzal szemben-jogosan-van egyfajta tarsadalmi elvaras...ami lehet kozhelyes,"elcsepelt",de kotelezo...
alfoldi legyen homo,legyen kificamodott izlesu,vezessen egy kiserleti szinhazat,liberalisnak hazudott muhelyt polgarpukkasztasi cellal,nem erdekelne senkit...
de ahogy a milanoi scalaban sem enekelhet barki,mert van egy nivo,ami ala nem mennek,van egy "tarsadalmi elvaras" a hazzal szemben,igy ez itt is elvarhato,vegulis az orszag elso szamu szinhaza,ugye...

amugy,lejar a szerzodese,nem orokbe kapta a szeket...
igy jart...

Avenar 2012.11.27. 09:33:49

A cikk arra mutat rá, hogy Vidnyánszkyt milyen eszközökkel ültetik Alföldi helyére. A módszer visszataszító, de sajnos nem szokatlan.

Oldaltól függetlenül tipikus, hogy egyesek olyan módszereket támogatnak egy "greater good" érdekében, amiktől semleges helyzetben irtóznának.

Hiányolom a hozzászólások többségéből (tisztelet a kivételnek) a pozitív kampányokat (Vidnyánszky/Alföldi azért lenne jó, mert ilyen vagy olyan darabok bemutatásához járulna hozzá). Ehelyett inkább az megy, hogy V/A borzalmas, nála A/V csak jobb lehet (némi hasonlóság a pártokkal).

Mint színházba nem járó ember nem kaptam kedvet, hogy változtassak ezen a rossz (nem)szokásomon.

komplikato 2012.11.27. 09:34:30

@pánpéter: "kiírtak egy új pályázatot - teljesen törvényes módon"

Szerintem a többséget nem érdekelné ki lesz a következő igazgató, nem tudom fel tűnt e, de azon vannak kiakadva, hogy baromira NEM törvényes keretek között történik.

pánpéter 2012.11.27. 09:35:45

@komplikato: kérdezném, mi nem törvényes?

Netuddki. 2012.11.27. 09:36:53

Sok agyhalott (feltehetőleg fideszes) baromnak nem tűnt fel, hogy már megint az eljárással és az összeférhetetlenséggel van a probléma. Ostoba barmok, akiket az jobban zavar, hogy a románok kiveszik a nemzetit mint, hogy a nemzeti egy csomó pénztől elesett a kiadás meghiúsulásával. Na, az ilyenek vesznek fel hamis nemzeti kivagyiságból a piacról kölcsönt az olcsóbb IMF helyett. Az ilyenek képesek még egy csomó pénzt elszórni egész oldalas hirdetésekre, csakhogy a saját balfaszságukat és hazugságaikat reklámozzák...

joskafiser 2012.11.27. 09:40:05

@pánpéter: irom megint, hatha atmegy:

3 hete TUDJAK a szinhaz dolgozoi, hogy ki FOGJA megnyerni a palyazatot, amirol (elvileg) EZ UTAN dontenek, mert megmondtak nekik hogy hello, lehet munkat keresni.

ez a nem torvenyes resze. btw leszarom mind alfoldit, mind vidnyanszkit.

petimegmondja 2012.11.27. 09:40:50

@kovaszos ubulka:
"jaja,mert a nezo az igazgato miatt megy a szinhazba,ugye???
nem a darab vagy a szineszek miatt..."

Valahogy az előző igazgató alatt az általa választott darabokra, az általa meghívott színészekre nem telt meg a Nemzeti, sőt, inkább kongott az ürességtől és folyamatosan veszteséget termelt.

Csak van valami összefüggés. Nem gondolod?

Nekem úgy tűnik, hogy a "Nagy Nemzeti Öntudat" hordozóinak nem igazán érdemes színházat csinálni. Lám a Goj Motorosokból is csak egyetlen demonstratív színházlátogatás telt ki, de egy darab színpadra állítása egyetlen előadás kedvéért - még ha az demonstrative teltházas is - nem fizetődik ki...

pánpéter 2012.11.27. 09:42:53

@joskafiser: Lement a miniszter, és mondta, hogy kit fogok kinevezni januárban? vagy hogy történt az aktus, érdekelne?
vagy amit írsz, az csak a tévképzet igazolására írod?

kamarti 2012.11.27. 09:48:51

azért az igazsághoz hozzátartozik, hogy annyira ügyeltek az esélyegyenlőség látszatára a bíráló bizottság összeállításánál, hogy a jelenlegi Nemzeti társulatát az a Törőcsik Mari képviseli, aki az utóbbi években legalább annyit dolgozott Vidnyánszkyval, mint Alföldivel...

a két minisztériumi szakreferens pedig nyilván semmilyen kapcsolatban nincs egyik pályázóval sem - egyszerűen a miniszter alkalmazottai, a minisztériumot képviselik, szavazati joguk, ha van, kb. ennyit ér

873ujr3rk 2012.11.27. 09:49:14

@Haragosi: "Alföldit a politika ültette ebbe a pozicióba - most a politika mást ültet oda
Ha akkor jó volt a politikai hátszél, akkor most fogadja el az új helyzetet is.
"

ezt elfogadom, de engedd meg a kérdést, nem lenne elegánsabb kiszállni ebből a körből ? a most odaülő homlokára is rákerül a "féreg" pecsét.

valóban nincs komolyabb elvárásod a kormánypártokkal szemben, csupán annyi, hogy csináljanak meg mindent amit a szocik is , mert hiszen ők is ?

petimegmondja 2012.11.27. 09:51:01

Ja, és még valami:

Én azt látom, hogy a "nemzeti-keresztény" embereknek csak az a fontos, hogy legyen ott valahol a Duna-parton egy "Nemzeti"-nek nevezett színház, amelyben folyamatosan előadáson van a Bánk Bán, legalább száz évvel ezelőtti stílusú rendezésben. Nem azért, mert megnéznék, csak a megnyugtató tudat miatt, hogy legyen.

Hogy ennek finanszírozására az utolsó csepp vérünket is kiszívja Viktor kormánya, az nem számít, mert a "Nemzeti Öntudat" fontosabb, mint az, hogy normális életet lehessen élni.

joskafiser 2012.11.27. 09:52:26

@pánpéter: nah, azabaj h itt megyunk at szemelyeskedesbe amit nem kene. biztos h kellemesebb homokba dugni a fejed es azt gondolni hogy ilyen nem letezik. elarulom, letezik. ha en voltam az elso, aki neked az eletben ilyenrol beszamolt, hat bocs.

koztunk az a kulonbseg h te rozsaszin felhokrol beszelsz baromsagokat, onigazolast keresve, mig en konkretumokrol.

jah es ege, ugy tortent h a miniszter ment el. szemelyesen. sot, aranypaszomanyos oklevelet is irt rola. o, szemelyesen.

van-e meg ilyen okos kerdesed?

braue 2012.11.27. 09:52:34

@nu pagagyí: Hát az biztos nem az Alföldi. Nem érti mi a Nemzeti Színház lényege.

Netuddki. 2012.11.27. 09:53:56

@pánpéter: Ez a magyar rögvalóság és a fideszes pofátlanság keveréke.
Ugyanis nem állja meg a fideszes parasztja, amikor a helyedbe lép akkor még a képedbe is röhögjön, hogy mindezt milyen a fidesznek végzett "munka" jutalmául kapta. Ergo még dicsekszenek is ezek a férgek a fideszes korrupcióval...

braue 2012.11.27. 09:54:43

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Mert mikor a bolsik meg a libsik tették oda uralkodásuk alatt az embereiket minden pozícióba (aki azt állatja nem így volt, az hazudik), az jogos volt. Persze, "elvtárs", hát persze.

braue 2012.11.27. 09:56:41

@873ujr3rk: Nem. az nem elvárás. De, hogy a bolsik által pozícióba helyezetteket eltávolítsák, az elvárás.

braue 2012.11.27. 09:57:46

@joskafiser: Ki mondta meg nekik? Csak nem az Alföldi?

pánpéter 2012.11.27. 09:59:40

@joskafiser: nem személyeskedem, csak kérdezném, hogy miből gondolod, honnan tudod, hogy "3 hete TUDJAK a szinhaz dolgozoi, hogy ki FOGJA megnyerni a palyazatot".
ezt az egyszerű, gyorsan megválaszolható kérdést tettem fel, mindezt azért, mert álláspontodat ezen gondoloatokra alapozod, és ebből vonod le azt a végkövetkeztetést, hogy az egész eljárás nem törvényes, melyel én vitatkoznék. Sztem törvényes. pályázat ki lett írva - a törvényi előírásoknak megfelelően, ez tény - pályázatokat adtak be, többen - ez is tény - egy bíráló bizottság értékeli azokat, majd javaslatot tesz - ez is tény - majd a miniszter a javaslatot figyelembe véve dönt - ez is tény. a döntés még nem született meg - ez is tény!
"3 hete TUDJAK a szinhaz dolgozoi, hogy ki FOGJA megnyerni a palyazatot". - ez viszont nem tény, ezért kérdezem, hogy ezt honnan tudod/miből gondolod. csináljunk tényt a felvetésből, közös gondolkodásra hívlak, nem sértegetlek.

kamarti 2012.11.27. 10:01:56

@Anti Anyag: Vidnyánszky, és gyakorlatilag az összes vidéki színház. Más kérdés?
Egyébként a színházigazgatók politikai elkötelezettsége csak azóta van napirenden, mióta van MTT. Addig a nézők, meg a szakma nem ezzel foglalkozott, hanem azzal, milyen színházat csináltak az illetők.

Nem értem, miért tesz az boldoggá embereket, hogy valaki, akinek nem ismerik a munkáját, el lesz zavarva, és hogy egy másik valaki - akinek feltételezem szintén egy előadását se látták az itt fröcsögők - meg oda lesz ültetve a Nemzetibe - névleg. Mert azt már Vidnyánszky is elmondta, hogy Eperjes lesz a főnök, ő nyilván marad Debrecenben, meg Kaposváron. Az az Eperjes, aki rendszeres biodíszlet a másik naaagy focista mögött, művészi tevékenysége kábé évtizede ki is merül ebben, és aki a fideszes győri színházba sem volt jó igazgatónak (és aki nem győzte közleményben nehezményezni, kik és miért szavazták le 7:1 arányban - a névjegyét. Mert hogy pályázat helyett azt küldte be...)

Muad\\\'Dib 2012.11.27. 10:02:00

Ez az Alföldi téma már lerágott csont. Szerintem abszolút nem való a Nemzeti élére egy ennyire megosztó alak. Szerintem kifejezetten jó színész, biztos igazgatónak is megfelelne egy színházban, de a Nemzeti nem kísérleti színház, és semmiképpen nem szerencsés, hogy Alföldi vezeti. Szerintem van sok olyan ember, akit mindenki el tudna fogadni, politikai, és világnézeti kérdésektől függetlenül, belőlük kellene válogatni...

notib 2012.11.27. 10:06:24

Alföldi Robit nem eltávolítani kellene, ide ki se szabadott volna nevezni....

Jól el tudom képzelni egy kísérleti színház élén, de a Nemzeti Színház élén semmiképp...

A kinevezése volt téves döntés...

Lencsés István 2012.11.27. 10:08:15

Trükk nélkül is el lesz távolítva az a szerencsétlen , nem kell sírni ....

kamarti 2012.11.27. 10:08:31

@pánpéter: olvasd el, hogyan beszélt, mit mondott VA a debreceni sajtótájékoztatón. Ha nem tudnánk, hogy ezeket a pályázata beadásakor mondta, azt hihetnénk, már eredményt is hirdettek...
7ora7.hu/hirek/vidnyanszky-attila-a-nemzeti-szinhaz-szakralis-jelleggel-bir-a-nemzet-erdekeben

joskafiser 2012.11.27. 10:09:57

@pánpéter: szinhazi dolgozok mondtak.

"pályázatokat adtak be, többen - ez is tény - egy bíráló bizottság értékeli azokat, majd javaslatot tesz - ez is tény - majd a miniszter a javaslatot figyelembe véve dönt - ez is tény."

persze, ez mind teny. meg az is hogy meg van elore hogy ki nyeri.
ez a torvenytelen. es mondom, leszarom h ki az A es ki a B. az eljaras ami duhit annak fenyeben, hogy elvileg demokracia van.

ugyanigy duhit ami a korhazakban folyik. es ha hiszed ha nem, tojok ra h mi a partpolitikai hozzaalasa az adott orvosnak vagy korhazigazgatonak. az duhit amit es ahogy csinal.

kamarti 2012.11.27. 10:11:25

@Muad\\\'Dib: két kérdés: VA mitől nem megosztó? Az utóbbi években mást se tett, kezdve a jobbos színházi társaság megalapításán.
Másik kérdés: szerinted _szakmai_ szempontból ki lenne a megfelelő igazgató? Akár a pályázók közül, akár más.

pánpéter 2012.11.27. 10:15:44

@joskafiser:
"meg az is hogy meg van elore hogy ki nyeri. "
"szinhazi dolgozok mondtak."
ezek nem tények, hanem ezeket Te így gondolod. ezek a Te vélt vagy valós igazaid.
Csak az nyerheti, aki pályázatot adott be, ergo végigjárja a törvényes utat. Ergo a folyamat nem lehet törvénytelen. Ráadásul, minden vezetőnek vagy egy elképzelése, hogy maga alá kiket szeretne, és kikkel szeretne együtt dolgozni. Gonbdolom nincs ez másként egy miniszter esetében sem, akik felel a kultúra területéért. Ezek teljesen normális dolgok, és a világ jól működő demokráciááiban sincs másként.
Ha Alföldi azt mondja, megvan előre, hogy ki nyeri a pályázatot, azzal a saját bukását prejudikálja, semmi mást nem tesz. Meg maximum hangulatkeltésre jó.

fidesz = házmesterek pártja 2012.11.27. 10:16:32

@braue: aztán mesélj már nyilaska, hol csinálták ilyen mértékben? Mert hogy a felsőbb vezetőket lecserélik... nem állítom, hogy korrekt, de megszokott. De az, hogy az utolsó takarítónőig mindenkit kirúgnak, aki nem eléggé párthű... Ilyet csak a fidesz csinált.
Konkrétan tapasztaltam: a munkahelyemről jópár embert kirúgtak az előző négy évük elején, majd rá nem sokkal valami furcsa véletlen folytán fideszhű embereket vettek fel a helyükre...
Na pl. azok az emberek a mai napig ott ülnek, ha jól tudom és van egy olyanom, hogy a cég veszteségei részben az ő dilettantizmusuknak is köszönhetőek. (én már rég nem vagyok ott)

joskafiser 2012.11.27. 10:17:14

@pánpéter: hm most olvasom az ide bekuldott 7ora7.hu linken, hogy nov14en nyilatkozta h aznap beadta a palyazatat. nekem meg elotte mondta xy h a nemzetiben konkret tenykent kezelik h o fog nyerni, azert megis fura ez, nem ?

pánpéter 2012.11.27. 10:17:36

@kamarti:
elmondta a terveit, mi lesz, ha esetleg őt nevezik ki. viziót, terveket mond nagy vonalakban. ez elvárható egy pályázótól, ha megkérdezik.

pánpéter 2012.11.27. 10:18:13

@joskafiser:
nekem meg xy teljesen mást mondott ezzel kapcsolatban.

joskafiser 2012.11.27. 10:19:40

@pánpéter: az h nekem vki vmit mond, az teny :), azt nem en "gondolom ugy" hogy nekem valamit mondtak. az teny. mondtak.

mosomacilany 2012.11.27. 10:19:40

1. Szerintem mindkét jelölt elég elismert ahhoz, hogy megérdemelje a posztot, s akármelyik lesz, kívánom, hogy hasonlóan sikeresen működtesse az intézményt.

2. Aki kritizálja a darabokat, az látta őket, vagy mások által publikált, vagy mondott kritikákat szajkózza. Szerintem csak akkor alkothatunk véleményt akármiről, ha tapasztaltuk, érzékeltük azt.

3. Szerintem meg megkéne találnunk a módját hogy békét kössünk a szomszédainkkal. Szerintem nekik is joguk van a nemzeti érzéshez, ugyanúgy, mint nekünk. (nem nyomtuk volna el őket pár évszázadon keresztül). Lehet magyartalannak nevezni, de szeretem a hazámat (ha nem így lenne már rég elmentem volna innen), de szerintem túlzás, ami nemzeti érzés címén ma Magyarországon megy....

joskafiser 2012.11.27. 10:20:40

@pánpéter: remelem o is nemzetiben dolgozik regota es szamodra hiteles hirforras.

pánpéter 2012.11.27. 10:22:08

@joskafiser: aha, most már értem. valaki mondott valamit, valakiről, valamikor. :)
nekem egy másik valaki, teljesen mást mondodtt, mondjuk nem ugyan akkor, de ugyan arról.

pánpéter 2012.11.27. 10:23:25

@joskafiser: teljesen hiteles. sőt, több mint hiteles. ő maga a hitelesség. ha felütöd az érelmező szótárt, a hitelesség szónál az ő képe van.

Haragosi 2012.11.27. 10:23:35

@873ujr3rk: "nem lenne elegánsabb kiszállni ebből a körből ? a most odaülő homlokára is rákerül a "féreg" pecsét."

a velemenyemnek ket resze van:
1. alfoldinek nincs semmilyen joga most pampogni, mert amikor ot valasztottak akkor elfogadta ezeket a partos viszonyokat
2. en, szemely szerint szeretnem, ha ez nem igy lett volna alfoldi kivalasztasakor es most sem

osszefoglalva - alfoldinek igaza van, csak nincs erkolcsi alapja ezert szot emelni

joskafiser 2012.11.27. 10:27:49

@pánpéter: hm, fellapoztam az ertelmezo szotart, az emlitett szocikknel nincs senkinek a kepmasa. ezekszerint neked nincs is ilyen embered. ezekszerint hazudtal. ahhh, most egy vilag omlott ossze bennem.

braue 2012.11.27. 10:28:29

@A fidesz a betegek kiirtására készül: Édesanyád a nyilas. Annyira biztos mint én.

mojoking77 2012.11.27. 10:28:33

@kela-bá: "..Kormány-pecsétes borítékban kaptam a dicsérő választ az ország első emberétől !..."

HAHAHAHAHAHAHA...... Hany eves vagy kiscserkesz? Komolyan ugy nottel fel, hogy neked levelet irt Kadar Janos? Itt fordultam le a szekrol a rohogestol. Felnottel ugy, hogy fogalmad sincs a sajto/PR osztalyrol? Mit gondolsz 198X-ben nem ugyanigy mukodott? Kaptal egy levelet Kovacs Marikatol, benne egy fenymasolt Kadar alairassal.. Te ostoba ember..

braue 2012.11.27. 10:29:11

@873ujr3rk: Ki nem szarja le, mit teszel? Senki vagy, nem számít mit is teszel.

komplikato 2012.11.27. 10:31:17

@mosomacilany: Az elő nem fordulhat, hogy a másik két pályázó is jó lenne a posztra? :D

Ja nem, mert azok nem politikai okból kerülnének be.

@braue:
Amit itt sokan nem akarnak megérten, köztük TE sem, az az, hogy NEM nem volt jogos, akkor sem volt jogos, most sem az!

pánpéter 2012.11.27. 10:32:11

@Haragosi:
"osszefoglalva - alfoldinek igaza van, csak nincs erkolcsi alapja ezert szot emelni "
ezzel egyet tudok érteni. viszont erkölcsi alap nélkül kritizálni a rendszert?

kamarti 2012.11.27. 10:32:46

@Haragosi: azt azért tegyük hozzá gyorsan, hogy Alföldi soha, sehol nem emelt kifogást a kinevezett bizottság, a pályázati eljárás ellen, sőt, mindenhol azt nyilatkozta, hogy épp azért pályázik, mert hisz abban, hogy a munka, a hozzáértés, az eredmények is számíthatnak. Szóval egyáltalán nem pampog....

mojoking77 2012.11.27. 10:34:07

Amugy meg teljesen feleslegesen van tulreagalva az egesz post, mind a ket oldalrol. ANemzeti Szinhaz igazgatosaga mindig is politikai tisztseg volt. Az hogy a totaliarius Fidesz diktatura 2.5 even keresztul Alfoldi Robert meg tudta tartani a posztjat, egyet jelenet, szimplan annyira jo volt, hogy egy buzivirag sem mert erdemben hozzanyulni a politikai vezetesbol. En meg decemberben elmegyek, es megneze az Ember Tragediajat, jovore meg majd abba a szinhazba fogok jarni, amit o fog igazgatni azok az alkalmak helyett, amelyeket eddig a Nemzetiben toltottem.
Csk egy kerdes a szeplelku jobbos kultrlenyeknek. hanyotoknak is van berlete az Ujszinhazba, ahol a ti szatok ize szerint igazgat Dorner? Na ugye.

kamarti 2012.11.27. 10:36:13

@pánpéter: víziókat - ez igen, ez jó szó.
És vajon miért nem ül egy asztalhoz egy rádióadás kedvéért sem a vízióiról beszélni Alföldivel? Hiszen biztos benne, hogy zökkenőmentes lesz az átadás-átvétel, meg jó lesz a kommunikáció. Miért szólogat be egyet-egyet nagy bátran, amikor itt-ott nyilatkozik? Minimum nem elegáns, de fairnek sem mondanám.
Vagy miért nem teszi közzé a pályázatát? Vagy legalább a kivonatát/összefoglalóját, ahogy ígérte?

kamarti 2012.11.27. 10:41:10

@joskafiser: VA nem egy interjúban elmondta, hogy gyakorlatilag két éve, a kormányváltás óta van napirenden a kérdés, csak eddig ő húzódozott (meg nem találtak kellő fogást Robin. Plusz mégis csak egy milliárdos Zrt, azért nem egy Újszínház méretű üzem, ugye.). Egyszer már a házat is kinézte a családjának a Nemzeti közelében... És aki szakmabeli, harmadik éve a saját bőrén tapasztalja, hogy mi minden történik VA szájaíze szerint. És igen: ő is kész tényként kezeli, hogy az övé és Eperjesé lesz a Nemzeti.

mandulás 2012.11.27. 10:47:23

Idén még meg kell nézni a jó darabokat, de nagyon gyorsan elfogynak a jegyek.

Nem is értem, hogy aki nem jár a színházba, miért és mi alapján mond ítéletet?

Meg lehet nézni a színházat és a darabokat, utána lehet ítéletet alkotni az igazgatóval kapcsolatban.

Egyébként az igazgató mellett a társulat is nagyon jó, erős csapat, és sok jó fiatal is erősíti őket.

Szevasztok 2012.11.27. 10:49:19

1. Lesz*rom, hogy ki a Nemzeti igazgatója.
2. A fideszes bolsevik módszertől van hányingerem.

mandulás 2012.11.27. 10:49:49

Akinek 5 éve fájt, hogy politikai kinevezés történt, annak kénemost leghangosabban tiltakoznia. De úgy tűnik, éppen ők a legelégedettebbek a kibontakozó eljárással kapcsolatban.

Pedig, milyen jó lenne, ha szakmai alapon dőlne el a szék sorsa. És ha jön valaki, aki jobb Alföldinél, akkor kapja meg ő a posztot. Ha Alföldi a jobb, maradjon.

braue 2012.11.27. 10:50:24

@komplikato: Ki is mondta, hogy nem értem? Értem. De nekem megfelel az, ha velem kibasztak, akkor visszaadom, ha lehetőségem van rá. Ha nem ezt tenném, akkor lennék idióta. Aki rosszat tesz velem, az nem tanulna belőle, én meg csak szívnák, nekem soha nem lenne amit szeretnék.

dagiiron 2012.11.27. 10:53:41

A sok Alföldi hívő egyet elfelejt, hogy a kedvencük politikai kinevezett, egy előre lefutott pályázaton nyert az akkori társulat sem őt akarta, hanem egy másik pályázót, de ez senkit sem érdekelt, mivel csak az ő apukája volt szocialista politikus...

www.bama.hu/baranya/kozelet/nemzeti-szinhaz-csalast-emleget-baliko-110452

braue 2012.11.27. 10:56:28

@dagiiron: De most elvárnák, hogy másként legyen és újra ő nyerjen. Hát, persze. Amikor ők döntenek akkor is az ő emberük nyerjen, meg, ha nem ők döntenek akkor is.

mojoking77 2012.11.27. 10:58:02

@dagiiron: Bocsass meg, de ha elolvastad volna azt a linket amit ide masoltal, nem csinaltal volna hulyet sajat magadbol. Bar vegul is semmi gond, de ezzel is a jobbos idiotak idiotasagat erosited..

kamarti 2012.11.27. 11:02:07

@braue: na, tökéletesen leírtad, hogy a VA vezette MTT szerint miért _kell_ nekik adni a színházakat, a POSZTot. Nem azért, mert jobbak (ezt még VA sem mondja a táboráról, annyira nem hülye, de untermannak megteszik), hanem mert "most ők jönnek". Ez aztán a szakmai érv...

VA is évek óta azzal ríja tele a sajtót, hogy ő a meg nem értett, alulértékelt művész, akit se a szakma, se a kormány, se a kritikusok nem szerettek. Ehhez képest:
Jászai Mari-díj (2002), a Kultúra Lovagja (2003), Kritikusok díja (2004), Magyar Köztársasági Ezüst Érdemkereszt (2005), Nádasdy Kálmán-díj (2006), Magyar Művészetért díj (2007). Oké, a Kossuth-díjat csak 2011-ben kapta meg...

magyarul egyébként szívnék, így mondjuk

kamarti 2012.11.27. 11:04:29

@mandulás: mondjuk arra én is kíváncsi lennék, hogy azok, akik most azt emlegetik, Alföldi kinevezése se volt tiszta, akkor is felemelték-e a szavukat (illetve, hogy ha rákérdezne bárki, hogy is volt az Alföldivel anno, mit mondanának...)

ezek meg legalább a látszat kedviért berakhattak volna egyvalakit, aki - legalább látszólag - nem függ VA kegyétől...

mandulás 2012.11.27. 11:09:33

@braue: Erről írtam. Ha nem tetszett anno, hogy politikai kinevezés történt, most miért nem emeled fel a szavad ez ellen?

Vajon téged csak addig zavar a politikai kinevezés, amíg nem asaját kutyád kölykéről van szó?

Az eljárás akkor is kifogásolható volt, és az egy más dolog, hogy Alföldi szakmailag is tökéletesen megállta a helyét.

És nem is arról van most szó, hogy a többi jelölt nem ért a színházhoz, hanem, hogy az egyik pályázónak ilyen befolyása van az elbírálásban, ami nevetséges.

Össze kell fogni 2012.11.27. 11:11:16

@Hertelendi: Örüljön, hogy nem ismeri, ki a másik pasas... Mi itt Debrecenben ismerjük, csak a polgármester "seggnyalói" járnak színházba, szörnyű, amit művelt a Csokonai Színházzal! Már ahogy idekerült, az sem volt tisztességes, hát még amit csinált!!!

kamarti 2012.11.27. 11:13:04

@dagiiron: remélem, azóta is követed az ötvenéves, evangélikus heteroszexuális pályáját, aki ezen jótulajdonságai mellett saját bevallása szerint tud színházat igazgatni, de akit valami csoda folytán legutóbb a siklósi várból dobtak ki, mert ötvenmillás bukta köthető a nevéhez.... persze az sem úgy volt, abban sem ő a hibás... a milliárdos zrt. nyilván ment volna...

mandulás 2012.11.27. 11:18:10

@Össze kell fogni: Azt megmondhatná valaki, hogy ezzel mi a cél: miért jó, hogy valamit, ami működik, tönkretesznek? Ettől majd mindenki a jobboldali kultúra hyíve lesz? Egyáltalán ez mi? Mi a cél? Kinek lesz ez jó?

Ha valamit ilyen módon erőltetnek, az sose mtetszik a népnek, csak ellenérzéseket vált ki. Tehát ez a nagy nyomulás pont a hazaszeretet, a nemzeti érzület ellen hat. Lásd kokárda, sikerült elérni, hogy évekig aktuálpolitikai felhangja legyen. Tényleg ez a cél? Az Árpád sávos zászlónak is nagyon jót tett jó 70 éve az ismételt átpolitizálás, vagy a turulnak. Miért kell mindennel ezt csinálni, ami a nemzet egységét jelenthetné? Miért kell mindnt megosztani? Nooormális?

kamarti 2012.11.27. 11:18:13

@Össze kell fogni: érdekes, pedig mindenhol elmondja, hogy tömegek járnak a színházába: "a korábbi 5200-zal szemben ma már 13 ezer bérletese van a Csokonai Színháznak".

tass-tass 2012.11.27. 11:19:38

@kovaszos ubulka: 'van egy "tarsadalmi elvaras"'

A társadalmi elvárás most is megvan, hiszen az előadások látogatottak és sikeresen működik az intézmény.

Úgy emlékszem, hogy a Rómeó és Júliát DiCaprio-val is eladták. Sokan fanyalogtak, de azért imádták a fiatalok.

A Lear királyt is eléggé feltuningolta Gothár Péter. Én a tv-ben láttam néhány jelenetet, nem jött be. Viszont beszéltem olyannal, aki kötelező pofavizit miatt nézte meg és azt mondta, hogy előítéletesen ült be a nézőtérre, de "átjött".

Lehet a múltba révedni, a múltat megidézni, de azért néha nem árt egy kis aktualizálás.

TV szörfözés közben volt szerencsém Vidnyánszkynak megnézni egy beszélgetését a várható koncepciójáról(HirTV). Tömören: új repertoár, új színész csapat, vidéki színházak, külhoni színházak vendég szerepeltetése stb.

Hogy ez miért lesz jó, azt nem fejtette ki. pl. nézőszám, jegyárak, üzemeltetési költségek, vendég színházak utaztatása, elszállásolása, etetése, itatása, díszletépítés költsége stb.

Szóval a társadalmi igényre hivatkozni a váltás kapcsán kicsit visszatetsző.

Mindent összevetve, nem szeretem Alföldit, csak elismerem.

dagiiron 2012.11.27. 11:20:52

@mojoking77: Ó, szerintem te maximum elolvastad, de nem értetted a benne foglaltakat. Először úgy hírdettek eredményt, hogy a színház művészei által támogatott jelölt anyagából csak néhány oldalt adtak át a bírálóknak. Mikor kitört a balhé emiatt, akkor gyorsan egy hétvége alatt átolvastak 40 oldalt, s ugyanazt a határozatot hozták. ja, nem előre eldöntött pályázat volt, egy mszps-s képviselő kisfiánal javára..

braue 2012.11.27. 11:21:56

@mojoking77: Még jó, hogy itt vagy te, nagyonokosnak. Elvégre annyira jól vezették a kedvenceid az országot, hogy mindenkitől lemaradtunk. Miért nem téged választottak meg, ha ennyire okos vagy?

dagiiron 2012.11.27. 11:23:36

@kamarti: Persze, persze. Ha tények ellentmondanak neked, akkor neki állsz személyeskedni. A tények viszont, tények, azaz 2007-ben egy MSZp-s parlamenti képviselő kisfia egy kamu pályázaton megkapta a nemzeti színház vezetését.

mojoking77 2012.11.27. 11:24:52

@dagiiron: Erdekes. Ezek szerint ket palyazo volt ugye? Vagy a tobbieknek biztos betomte a szajat a mocskosliberaliskommunistazsido kormany, azert nem vertek a segguket a foldhoz es nm hisztiztek. Annyira faraszto, hogy egyesek nem kepesek latni, gondolkozni, kovetezteteseket levonni, szimplan annyi agyuk van, hogy utogessek a billentyuket, es frocsogjenek bele a vilagba (Igen baratom, rad gondoltam..)

fvipera 2012.11.27. 11:28:34

@Frizuravarjú: büntetésből örökbérlet dörner színházába te félázsiai faszkalap. és nem ér lógni

mandulás 2012.11.27. 11:28:40

@dagiiron: És ezt te jó eljárásnak találod, és örülsz, hogy idén ezt sikerül még látványosabban megismételni.

Nem értelek. Kifejted, hogy menynire bajod van Alföldi kinevezésének körülményeivel. És ezzel érvelsz aMELLETT, hogy most ilyen módon váltsák le Alföldit.

Ebben csúnya logikai bukfenc van.

Vagy, lehet, hogy tisztább lenne azt mondanod, hogy nem a tiszta és szakmai pályáztatást szeretnéd, hanem, hogy az nyerjen -bármi áron- akit te szeretnél. Szabad ilyet is mondani, és akkor nem kell kicsavart, illogikus érvekkel próbálkozni.

dr yetee 69 2012.11.27. 11:29:21

@Anti Anyag: Mondjál tehetséges,jobbos szinházigazgatót!

mojoking77 2012.11.27. 11:29:32

@braue: Emutnyocev ugye? Nezz mar korul kisbaratom, ha 2002-2010 ig eross lejtmenetben voltunk, azota masszivan zuhanunk egy fuggoleges szakadekban. Talalj mar mas peldat. Vagy ilyet nem mondtak a bekemenetes elvtarsaid?

kamarti 2012.11.27. 11:31:11

@dagiiron: ha tudnál bármit Alföldiről (mert gondolom, a színházában nem jártál) tudhatnád, hogy semmi köze az apjához, már felnőtt, ismert színész volt, amikor megismerkedtek.
Amúgy a tények nem mondanak ellent nekem: az egyik oldalon egy sikeres színház külföldön is elismert igazgatója, a másikon meg egy lecsúszott alkoholista, aki már várkapitánynak se jó...

Biztos rosszul döntöttek anno, méltatlan eljárásban. De most biztos jó lesz, hogy kamupályázaton megkapja valaki, aki OV seggevége...

fvipera 2012.11.27. 11:31:47

@kamarti: a nemzeti nem lehet ellenzékben

braue 2012.11.27. 11:32:07

@kamarti: Így van, azért. És nem a jobboldal kezdte. Az Alföldi sem azért kapta, mert jobb volt.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.11.27. 11:37:41

Vidnyánszky volt az, akinek a debreceni előadásait mindenki szidta néhány éve?

braue 2012.11.27. 11:39:00

@mojoking77: Nem szépecsém, nem csak az. '38 -ban közepese erejű ország voltunk, a magyar proli többet keresett mint az olasz. (És még jó pár ország van mait akkor megelőztünk, ma meg rettenetesen lemaradtunk) Aztán itt jöttek a bolsevikok és ma az olasz négyszer többet keres mint a magyar. Pedig az olaszok is elveszettek egy háborút. Az ELTE Lazarus alatt megtalálod a '38-as adatait, amit ráadásul nem is magyarok készítetek.

Az elmúltnyolcévben csak a tótok, lengyelek, észtek, lettek, litvánok előztek meg jövedelemben, pedig a tótok 2003-ban még kétezer dollárral kevesebb GDP-t produkáltak fejenként mint mi, harmadával kevesebbet kerestek, ma meg harmadával jobb a fizujuk.

Köszönjük bolsik az lebaszott magyar életekat!

kamarti 2012.11.27. 11:39:07

@braue: ja, az oviban is az van, hogy a Pistike csak visszaütött... gratulálok! egyre ütősebbek az érveid...
Te anno 2007-ben amúgy ott ültél a bizottságban? Mert gondolom, mind az öt pályázatot áttanulmányozva jelented ki, hogy nem a legjobb pályázatot választották...
(és akkor most tekintsünk el attól a ténytől, hogy most most van és nem 2007, és hogy most hogy működik a Nemzeti, meg hogy működött anno)

kamarti 2012.11.27. 11:40:47

@braue: most bezzeg sorba előzzük vissza a világot...

braue 2012.11.27. 11:41:57

@mandulás: Nem tetszett, hogy elkezdték a bolsik. Mostmár nem lehet nem folytatni.

braue 2012.11.27. 11:44:14

@kamarti: A tény attól még tény marad. Ma nincs olyan, hogy a tótok tíz százalékkal növelik a GDP-t, a lengyelek 7%-kal, mi meg 1-el.

kamarti 2012.11.27. 11:46:08

@braue: na persze, szárnyalunk... te hol élsz? Te is a Parlamentben?

mojoking77 2012.11.27. 11:46:39

@braue: "..Pedig az olaszok is elveszettek egy háborút..."
Azt hiszem a nyavajgas helyett inkabb vegyel a kezedbe egy tortenelemkonyvet, ami leirja Olaszorszag 1942 utani haborus szerepleset.
".. tótok, lengyelek, észtek, lettek, litvánok " Meg jo, hogy ok nem bolsevikok voltak ugye.
Ossze vissza beszelsz, gyakorlatilag minden logikai folytonossagot elkulozve. Nem is igazan tudom, pontosan mi is a bajod, foleg nem ezzel a posttal kapcsolatban mi is faj, az egesz vilagon kivul? Ugye jol latom, hogy te is az a fajta vagy, aki elvarja, hogy a jo dolgok megtortenjenek maguktol, mert az neki jar, es amikor kiderul, hogy egsem ugy tortennek meg a dolgok, mint ahgy azt o megalmodta, akkor az egesz vilag a hibas, de hogy o...? Ugyan mar, az nem lehet...

braue 2012.11.27. 11:48:21

@mandulás: Már leírtam. Akkor megint az lenne, amit a bolsik akarnak. Egyszer azért van az, mert ők uralkodnak, utána mert mások, majd megint azért mert ők. Lenne eszük!

kamarti 2012.11.27. 11:48:34

@braue: de egyébként meg mi a fene köze van ehhez Alföldinek, vagy a Nemzetinek bakker? Ha csak nem az, hogy fele pénzből csinál 2012-ben sokkal jobb (értsd: látogatottabb, elismertebb) színházat, mint anno Balikóék 2007-ben... tényleg kár, hogy nem folytathatták...

kamarti 2012.11.27. 11:51:57

@braue: nem tudom, te hány éves vagy. de ha elmúltál negyven, akkor szégyelld magad, ha nem látod, hogy az elmúlt két évben mi felé tartunk. Nekem már egyszer ez megvolt (bár valamivel lájtosabban), úgy hogy köszi, még egyszer nem kérek belőle, a kölkeimnek meg pláne nem kívánom.

De persze nem vitatkozom veled, ha szted a Nagy Világméretű Bolsi Összefogás juttatta székhez Alföldit.

mojoking77 2012.11.27. 11:52:13

@braue: Arra pedig szepen megkelek, hogy hagyd abba a komcsizast bolsizast, nagyjabol annyira ildomos, mint ha en az osszes magadfajtat lenyilasoznak, neonaciznek. Gondolom az mar nem tetszene

braue 2012.11.27. 11:54:57

@mojoking77: Ahogy elnézem nálad sokkal többet tudok a történelemről. Persze én nem vagyok párthívő, de ostoba se. Úgyhogy ne nekem nyomd a propagandát "elvtárs"!

A logika meg kristálytiszta. Két hosszabb bolsi uralkodás két országcsoporttól végzetes lemaradást eredményezett. Hogy te nem érted, azzal miért dicsekedsz? ezek számszerű tények, nem kamu pártszövegek, amiket te itt terjeszteni próbálsz, minden számszerű alap nélkül.

braue 2012.11.27. 11:55:39

@mojoking77: Fáj? Fájjon! Akinek nem inge........

braue 2012.11.27. 11:57:09

@kamarti: Szerinted jobbat. Szerintem meg nagyon szart. Két előadáson voltam egyik sem tetszett. A tömeg sem annyira ünnepelt, ahogy elnéztem.

mandulás 2012.11.27. 11:58:20

@braue: Továbbra sem értem. Olyanná kell válnod, mint az, akit emiatt ítélsz el? Akkor mi lesz a különbség? Akkor mi fog téged megkülönböztetni attól, ami ellen küzdesz? Hiszen te magad vagy ugyanaz, és a történetben a bolsi csak egy olyan címke, ami értelmét veszíti.

braue 2012.11.27. 11:58:46

@kamarti: Ötvennyolc. És az szégyellje magát, aki azok után amit a bolsik ezzel az országgal tettek, még mindig védi őket. Szar emberek azok kivétel nélkül. És azért tudom, mert éltem alattuk, nem is keveset.

braue 2012.11.27. 11:59:22

@mandulás: Nem kell. De csak a hülye dobja vissza kenyérrel.

braue 2012.11.27. 12:00:11

@mandulás: Egyébként küzd a fene! Leszarom ezt is, azt is. Csak van véleményem.

mojoking77 2012.11.27. 12:02:18

@braue: Jo, akkor jatszuk igy. Az, hog Magyarorszagot porig romboltak 45'-ben majd mindent elhurcoltak az oroszok, csak es kizarolag a magad fajta rohad nyilasoknak koszonheto, ugyhogy verheted a melledet nyugodtan. 1943-ban Sziciliaban partra szalltak a szovetegesek. 1943 kozepen Benito Mussolinit megbuktattak, es olaszorszag kiugrott a haborubol. Onnanatol fogva egeszen 1945-ig tobb nemet hadosztalyt kellett allomasoztatni del tirolban, a szovetseges fenyegetes miatt, emiatt is bukott el az Adernech-i ellentamdas. Ostoba kuluralatlan es meg buszke is magara. Idealis jobbos troll gratulalok....

dagiiron 2012.11.27. 12:04:40

@mojoking77: Barátom, tudod te vagy azon emberek egyike, aki képtelen belátni, hogy a Király meztelen. Véded a védhetetlent. Egy politikai kinevezett az jó, mert te szereted, a másik politikai kinevezett pedig csúnya, mert te nem szereted. Röhejes vagy, tipikus ballibsi hozzállás.

kamarti 2012.11.27. 12:04:45

@braue: nem szerintem jobbat. az oda rendszeresen járó közönség szerint jobbat. Többen vannak, mint 2007-ben. Tudod, a tények.

kamarti 2012.11.27. 12:06:22

@braue: a bolsikat (OV és bandája) te véded barátom. Attól, hogy ők azt mondják magukról, hogy jobboldali pógárok, még nem lesznek azok. Tudod, azt kell nézni, amit csinál, nem azt hallgatni, amit mond.

dagiiron 2012.11.27. 12:06:57

@mandulás: nem szeretenm a politikai kinevezetteket. Rühellem az ilyen megoldásokat. Viszont a tény az, hogy az Alföldi egy kamu pályázaton nyert, ezt ő elfogadta, ezért nem érdemli meg, hogy színházigazgató maradjon (tök mindegy milyen színházat csinált) a szakmaiságra hivatkozva, ugyanis nem ez alapján lett kinevezve.

mojoking77 2012.11.27. 12:07:46

@dagiiron: Jo, hogy elolvastad a hsz-omat, koszonom. Kar, hogy elotte (10:34) nagyjabol leirtam azt, ami miatt hisztizel... Olvass baratom.

dagiiron 2012.11.27. 12:09:16

@kamarti: A tények ellentmondanak neked, mert egyszerűen képtelen vagy a csőlátásodtól észrevenni, hogy a kedvenced egy irányított pályázaton nyert, politikai okokból, s nem szakmai okokból. Ezért nem érdemli meg, hogy szakmai okokból megmaradjon a színház élén. Ennyi.

Éhes_ló 2012.11.27. 12:10:33

Basszátok meg, nem képviseltek senki magatokon kívül, akárcsak a már nevében is hazug milla.
Ti lennétek a nézők? Mind?
Menjetek a fenébe!

Alföldi remélhetőleg repül.
Már régen reptetni kellett volna, de a megfeleléskényszer miatt maradhatott.
Ennyi, majd rajonghattok érte máshol.

dagiiron 2012.11.27. 12:11:17

@mojoking77: Nem, te nem azt írtad, hogy Alföldi, mint politikai kinevezett, ne takaródzon a szakmaiság leplével, az újbóli kinevezése érdekében..

mojoking77 2012.11.27. 12:15:30

@dagiiron: Pedig tehetne, mert tenyleg jo. Hany darabjat lattad? Csak, mert bar a Nemzetirol beszelunk, azert ez megis csak egy szinaz, ahol egyedul az szamit, hogy jo e vagy sem, az emberek menek e az eloadasokra vagy sem. Ezt felaldozni az aktualpolitika oltaran minimum aggalyos, az peddig, hogy ujjal mutogatunk ra, es komcsizunk, inkabb infantilis.

dagiiron 2012.11.27. 12:21:26

@mojoking77: Nem lehet, mert Alföldi a mutyis vezető kijelölés egyik szép példája. Nehogymár olyan embert emeljünk a szakmai kinevezések oltárára, aki képes volt a karrierje érdekében a kinevezésének mutyi szagát elviselni, mert a cél szenmtesíti az eszközt.. Erkölcsileg nem érdemli meg!!!

dagiiron 2012.11.27. 12:23:37

@mojoking77: Mondok egy példát, ha egy pályázó cigányozik, akkor lehet bármilyen tehetséges, bármilyen jó vezető, bármilyen csodát tenne a nemzetivel, nem lehetne igazgató, mert erkölcsileg nincs azon a színten. Ugyanez érvényes a mutyizóra, a cinkelt lapokkal játszóra is.

mojoking77 2012.11.27. 12:28:05

@dagiiron: Visszaolvasod a sajat hozzaszolasodat? Probald meg kivulallokent.
... Nem erdemli meg. Hulye kocsog. Nem lehet es kesz. Nem erdekel mit mondassz, neeeeeeem es keeeesz...
Erzed? Mint egy negy eves gyerek.
Nem lesz. Ez teny, ezen felesleges is rugozni. Majd emegy egy masik nagyobb pesti szinhazba, es felfuttatja azt. Van erzeke hozza, hidd el, a szinhazba jaro emberek nem divatbol szeretik. Neha te is menj el egy egy eloadasra, hidd el jobb moka, mint gondolod. Lehet parodnak is tetszene.. :)

mojoking77 2012.11.27. 12:30:19

@dagiiron: Csak meg egy megjegyzes. Aki valtani fogja, mennyivel lesz erossebb erkolcsi alapokon?

mandulás 2012.11.27. 12:33:29

@dagiiron: szerintem CSAK a szakmaiság számít, és a többi pedig nem. És a pályázat alapján kéne döntenie a bírálóbizottságnak.

kamarti 2012.11.27. 12:34:01

@dagiiron: Persze, anno mindenki hülye és mindenki báb volt a bíráló bizottságban, és hát ugye a döntésüket az idő se igazolta. Amúgy Robival kapcsolatban az apjára hivatkozni.... minimum tájékozatlanság.
Persze te biztos feltartott kézzel visszaadtad volna a megbízatást, mert Balikó hörög egy sort a pécsi lapnak - az nem gyanús, hogy rajta kívül, aki ugye maradni szeretett volna, senki más nem reklamált a pályázók közül?
Persze vannak a tények, meg azok a tények, amik nem téged igazolnak, tehát figyelmen kívül hagyod őket.

kamarti 2012.11.27. 12:44:47

@dagiiron: "lehet bármilyen tehetséges, bármilyen jó vezető, bármilyen csodát tenne a nemzetivel, nem lehetne igazgató, mert erkölcsileg nincs azon a színten. Ugyanez érvényes a mutyizóra, a cinkelt lapokkal játszóra is. "

na, akkor ezzel a jelenlegi körből kizártad Vidnyánszkyt és általános helyettesét Eperjest, valamint Szennyai Máriát, aki saját bevallása szerint nagyon szereti Orbánt (ezt a kijelentést Markó Iván már beárazta, 155 millióra) és a testével védte a hídon, "amikor agyon akarták verni". Művészi teljesítményéről nem sokat mond a Google. Hídvégi Miklóst - a pályáját, a pályázatát - sajna nem ismerem.
Akkor szerinted ki legyen négyük közül? Mindegy, csak ne Alföldi?
(Jól gondold meg, ha másért nem, akkor azért, mert a pár száz misit évente a működésre te adod, már ha adófizető polgár vagy, szóval nem mindegy, hány néző jár oda pénzért...)

fidesz = házmesterek pártja 2012.11.27. 13:06:56

@braue: akkor az olaszok mind éhendöglöttek, te rühes náci?
Mert a szüleim családja akkortájt igencsak nagy nyomorban élt a vitézlő lófaszotok alatt...

Megmondó1 2012.11.27. 13:19:50

@Éhes_ló:
kíváncsi vagyok, mit szól ehhez a 3/3-as édesapád.
Éhes_lóról érdemes tudni, hogy az apja a legaljasabb komcsi besúgó volt...
dehát az alma nem esik messze a fájától...

Emőke1 2012.11.27. 13:19:57

@Muad\\\'Dib: Mondd csak, melyik darabokat láttad? Ha egyet is igen, hogy teltházasak az előadások. Persze ez is csak a "megosztó alak "hibája.

fidesz = házmesterek pártja 2012.11.27. 13:27:10

@Megmondó1: te mindig hazudsz vagy csak most? Ez a nácipalánta már a sokadik, aki szerinted 3/3-as apától származik... Volna egy fogadásom: te még nála is nácibb vagy.

Megmondó1 2012.11.27. 13:36:38

@A fidesz a betegek kiirtására készül:
"sajnos" ezúttal igazat mondok.
Mindamellett nem is hazugság: csodálkozol?? Mi köti össze a fideszeseket? A házmester-effektus=a besúgás

Miről beszélünk???:))))

Éhes_ló 2012.11.27. 13:43:33

@Megmondó1: összetévesztesz pokornival.
De semmi gond.
Az emberálarcod elvesztése mutatja, érveid és morális tartásod hiányát.

kamarti 2012.11.27. 13:52:29

azért az klassz, hogy itt is szakmai alapon megy a vita...

dagiiron 2012.11.27. 13:55:33

@kamarti:

A tények, azok tények, de téged nem zavarnak:

"Balikó szavainak súlyát növeli, hogy egy másik pályázó, Szűcs Miklós, a Budapesti Kamaraszínház igazgatója is hasonlóan vélekedik. Szűcs a Hírszerzőnek leszögezte: semmi kétsége sincs afelől, hogy a fénymásolási kavarás szándékosan történt, elmondása szerint vele azt közölték, hogy a kihagyott részekre semmi szükség sincsen."

blog.xfree.hu/myblog.tvn?n=lambert&pid=10372&blog_cim=Alf%F6ldi%20gy%F5zelme

dagiiron 2012.11.27. 13:56:58

@mandulás: persze, csak a szakmaiság számít. Ezért kellene Alföldinek szépne venni a kalapját, ugyanis ő nem szakmai alapon lett igazgató, hanem egy mutyi pályázat alapján, így nincs erkölcsi alapja szakmaiságra hivatkozni.

dagiiron 2012.11.27. 13:59:06

@kamarti: Alföldi se legyen, mert tiszteségtelenül nyerte el az igazgatói széket. De tudom ez nem számít, mert ő olyan nagy művész....

dagiiron 2012.11.27. 14:01:15

@mojoking77: Nézd vissza a hozzászólásaidat. Kit érdekel, hogy cinkelt pályázaton nyert, kit érdekel, hogy csaltak az érdekében, Én szeretem, ezért maradjon ő..... Ennyit az erkölcsi értékeidről.

Mourinho már nem a király 2012.11.27. 14:04:18

Szomorú ennyi gyűlölködést olvasni a kommentek közt.
Make love, not war!!

Amugy mind a két pályázó nagykutya a színház világában. Tudnátok mondani 9 olyan kompetens embert, akik közül egyiket sem lehet kapcsolatba hozni Alföldivel vagy Vidnyánszkyval? Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nincs lezsírozva a dolog, csak azt, hogy aki vádaskodni akar, az mindig talál valamit, amibe bele lehet kötni.

Én személy szerint egyikükért sem vagyok oda, de attól mondjuk nem félek, hogy nem lesz néző a Nemzetiben.

mojoking77 2012.11.27. 14:10:16

@dagiiron: Bocs, de utananeznel a kedvemert a google.hu-n egy kifejezesnek? Ird be a keresobe, hogy Funkcionalis Analfabeta. Remelhetoleg fel fog hozni egy ket linket. A wikipedia-s valoszinuleg jo is lesz. ha megvan allj a tukor ele, es probald ugy felolvasni, hogy neha sajat magadra is nezel, csak mert rolad is szol. Egesz egyszeruen nem vagy sajnos kepes felfogni egy harom soros kommentet, vagy mar annyira bele vagy fordulva a sajat magad es egy ket hasonszoru megmondoember altal keltett viharba, hogy meg ha lenne is mas gondolatod, egyszeruen keptelen vagy leirni. Nem tudom melyik a szanalmasabb. Megprobaltam veled ertelmesen tarsalogni, de sajnos ugy tunik, erre nem mindenki kepes..

Megmondó1 2012.11.27. 14:18:38

@dagiiron:
igen, nagy művész.
Az a gond, hogy ez a vidnyánszky meg egy senki.
Ha egy akkor kvalitás jelentkezne az Alföldi ellenében, mint ő, akkor lenne értelme a pályáztatásnak: akkor el lehetne fogadni azt is, hogy a másik oldalról jött.
De ez a vidnyánszky nem más mint egy kis ukrajnai paraszt

Megmondó1 2012.11.27. 14:27:19

@mojoking77:
ismertem apádat, jó megbízható besúgó volt..
gátlástalanul jelentette fel a barátait.

mojoking77 2012.11.27. 14:28:32

@Megmondó1: Most akkor ki hablatyol?
Vege a tanitasnak kispajtas? Szaladj gyorsan haza inkabb lecket irni.

mandulás 2012.11.27. 14:31:46

@dagiiron: de szakmailag ott van a szeren. És most pályázik egy posztra. És egy testületnek szakmai alapon kéne elbírálnia a pályázatát, éppúgy, mint a többi beérkező pályázatot.

És szakmai alapon a pályázatok közül a legjobb íróját kéne kihozni győztesként.

Egyébként az is jó kérdés, hogy mennyire is volt mutyi az ő korábbi kinevezése. Láthatjuk, hogy pl. Balikó annak ellenére, hogy jó színész, nem alkalmas ilyen nagy egységek vezetésére, korábban is írták már, hogy bebukott sokkal kisebb projekttel is.

Megmondó1 2012.11.27. 14:34:05

@mojoking77:
te.
Milyen érzés, hogy apád a legaljasabb gerinctelen besúgó volt?

mojoking77 2012.11.27. 14:40:35

@mandulás: Igaz. De mar mashol masok is megirtak, hogy a Nemzeti vezetese altalaban partfunkcionalitas. MAs kerdes, hogy Alfoldivel egy tul jo igazgato ullt a szekbe, mint korabban irtam, ezert nem mertek eddig hozzanyulni.
Teljesen felesleges ezen rugozni, ez csak egy epulet, raadasul nem is a legjobb. Van sok mas szinhaz is Pesten es az orszagban, nem hiszem, hogy annyira letszukseglet lenne barkineki is , hogy a Nemzetibe kelljen menni egy jobb darab megnezeseert. Vanak poziciok, melyek partkatonakkal valo feltoltese sokkal fajobb a lakossag szamara..

kamarti 2012.11.27. 14:50:13

@dagiiron: ők négyen pályáztak. közülük kell választani.

kamarti 2012.11.27. 14:57:03

@dagiiron: én végigolvastam a cikket. Balikó perrel fenyegetőzik. De nem hallottam róla, hogy történt volna feljelentés vagy bármi. Te igen?
Második kérdésem: te felálltál volna a nyertes helyében?
Harmadik kérdésem: most vajon megkérdezik-e a társulatot, kit támogat? (vagy legalább a köztudottan jobbos társulati tagokat)

dagiiron 2012.11.27. 15:16:19

@kamarti: Ez egy teoretikus kérdés, ugyanis, én nem vennék részt úgy egy pályázatban, hogy már előre le van vajazva számomra a poszt. Ugyanis tiszteségtelennek tartom a többiekre nézve. De, ha nem tudtam róla, hogy ez nem egy igazi pályázat, mert bármi történik, akkor is engem neveznek ki, majd kiderül, hogy a többieket megalázták. lsd. a másik pályázónak mondottakat, akkor nem vállalom el a posztot, mert úgy nem a szakmai hozzáértésem, hanem a politikai hátországomnak köszönhetném az állást.

Miért tett volna feljelentést? Mit ért el volna? Egy színházigazgatói pályázat sunyiságai nem BTK kategóriák.

dagiiron 2012.11.27. 15:17:43

@kamarti: Pofátlanságnak is tartom, hogy Alföldi most a szakmaiság jelszavával pályázik, miközben 2007-ben egy számára lezsírozott pályzatot írtak ki, s "nyert" el.

dagiiron 2012.11.27. 15:19:36

@kamarti: A fenntartó esetében nem érdekelne, hogy mit akar a társulat. csak most se érdekeljen senkit, mert most sokan példálóznak a társulattal.. Most számítana, akkor nem számított..

mandulás 2012.11.27. 16:35:54

@dagiiron: De ezt egyébként mi támasztja alá? Komolyan érdekel, mert látom, hogy ezt írod, csak nem tudom az okát.

Milyen tények támasztják ezt alá?

Mert az világos, hogy a másik pályázó gyengébb volt. Mi az, ami miatt mégis ezt mondod?

dagiiron 2012.11.27. 16:53:38

@mandulás:

Pl.
"Balikó szavainak súlyát növeli, hogy egy másik pályázó, Szűcs Miklós, a Budapesti Kamaraszínház igazgatója is hasonlóan vélekedik. Szűcs a Hírszerzőnek leszögezte: semmi kétsége sincs afelől, hogy a fénymásolási kavarás szándékosan történt, elmondása szerint vele azt közölték, hogy a kihagyott részekre semmi szükség sincsen."

Tehát nem csak egy pályázó volt, aki olyan jelzéseket kapott, hogy tök mindegy mit írt a pályázatában..

Frizuravarjú 2012.11.27. 17:24:29

A sok barom rajongóját oda kéne mellé akasztani. Még nálatok odahaza izraelben is rég rágyújtották volna a színházát a köcsögre.
Méghogy Nemzeti...
Szégyen, hogy ennyi ideig garázdálkodhat egy degenerált perverz állat a Nemzet színházában!

kamarti 2012.11.28. 17:58:03

@dagiiron: ne haragudj, de te vagy álszent vagy vagy ostoba.
Ha beadsz egy pályázatot, aminek a lebonyolításában valami malőr keletkezik, amit a lebonyolító javít menet közben és te nyersz, akkor felállsz, hogy kösz mégse? Sutba dobva a pályázatba fordított munkádat (meg a munkatársaidét!!!) és egy olyan lehetőséget, ami miatt - feltehetően legjobb tudásod szerint - harcoltál?
Értem. Akkor ezek szerint az lenne a tisztességes, ha azok az iskolák is lemondanának a fejlesztési támogatásról, akiket majd kisorsolnak (!), mert ugye egy pályázati malőr megoldásaként ezt okoskodta ki az NFÜ vagy az NGM.

A mostani "tisztességes" eljáráshoz egy újabb adalék: a Vidnyánszky Attila elnökölte MTT épp ma vette fel a soraiba az Állami Operaházat, aminek az élén ugye az az Ókovács áll, aki majd értékelni fogja bizottsági tagként Vidnyánszky vezetői pályázatát.
Van bőr a pofájukon, na.

@Frizuravarjú: te nyilván egy frusztrált barom vagy, aki még életében nem járt színházban, nemhogy a Nemzetiben. Azért azt ugye tudod, hogy ha névtelenül is, de vastagon becsületet sértesz, de bátorság mintaképe, te.

kela-bá 2012.11.28. 21:29:59

@Reggie: " Ez most mire példa?"
Kösz, hogy reagált a bejegyzésemre. Két embert hasonlítottam össze, egy apróságon keresztül. Szerintem mindegy, hogy ilyen vagy olyan "izmus" van, emberek "csinálják". Jó egészséget Önnek !

kela-bá 2012.11.28. 21:43:13

@mojoking77: Köszönöm, hogy reagált a bejegyzésemre, jó egészséget, és sok sikert kívánok Önnek az életben !

mojoking77 2012.11.29. 10:53:41

@kela-bá: Koszonom, es viszont kivanom. Sajnalom, hogy kicsit nyersen kellett a valosagra raebresztenem.. Udvozlettel:

Frizuravarjú 2012.11.29. 22:04:34

@kamarti: Szopjátok le egymást, beteg állatok. Amúgy három színházba van bérletem, te majom. De a Nemzetibe nem teszem a lábam amíg ez az okádék fosnyaló perverz féreg ott tenyészik!

Nils. H 2012.12.03. 19:30:21

@states1: @Vipera01: @tesz-vesz: @Haragosi: @Reggie: @==T==:

Ti mely darabokat láttátok az elmúlt 5 évben a Nemzetiben?

Idióták.

Nils. H 2012.12.03. 19:31:35

@Frizuravarjú: Te nelyik darabot láttad a Nemzetiben az elmúlt 5 évben? Ja, hogy egyiket se, és azt se tudod, hogy miről beszélsz?

Vipera01 2012.12.03. 20:28:46

@Nils. H: Nem budapesti vagyok, de ha az lennék, sem tenném be a lábamat, amíg Alföldi az igazgató.

Nemcsak arról lehet véleményt mondani, amiről van személyes tapasztalata az embernek, pl. kábítószer, nácizmus, kommunizmus. A legtöbb ember anélkül ítéli el, hogy megtapasztalta volna.

Frizuravarjú 2012.12.05. 09:39:57

@Nils. H: Te nem tudsz olvasni, csak böfögsz, köcsög?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.01.01. 16:44:54

@Nils. H: több emberrel találkoztam már akik látták, és mind azt mondja mint én

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.01.01. 16:47:02

@dr kíváncsivagyok: hát aki idehívja a romákot az biztos hogy nem tudja

ez amúgy egy mélye szeretet, a hazaszeretet, amit ti nem igazán éreztek olyan mélységébe, mint a nemzetiek, nálatok kihal annyival hogy drukkoltok a magyarnak az olimpián
süti beállítások módosítása